Lemetex sadel

I

Ilxpo

Någon som har erfarenhet av dessa?
Har fått hem en ny lemetex sadel men tycker att den känns lite "billig", dessutom var den skavd på bakvalvet och repad på ena bossan. Jag fick inte alls det intrycket av den när jag provred den. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra, jag kan lämna tillbaka den, men den är skön att rida i och ligger jättebra på hästen.
Provade även en beg Stübben Avalon som också låg bra samma pris men jag tyckte då att den var så sliten, nu känns det som att då hade jag iaf vetat vad jag köpt.

Sv: Lemetex sadel

Vilken modell är det? Lemetex har dyra och billiga modeller. Dom billiga är med permanentstoppning. De kostar ca 5-7000 nya och är bra för det priset. Deras ullstoppade sadlar kostar mellan 12-16 000 och är lika bra kvalitet som Stubben. Finns ingen ÅF i Sverige numera, så det finns några ställen (bl.a. Börjes) som säljer ut Lemetex för en billig peng. Man kan också beställa direkt från fabrik och då kostar t.ex. Stylist 900 euro bara (kostar 14-15000 i andra länder)

Lemetex Brenina är det. Den kostar 9995:- Men jag tror jag har bestämt mig nu. Den jag har hemma ska tillbaka och jag får en ny. Den jag fick hem var dessutom 17,5 när jag skulle ha en 17. Men men.. Provade den lite idag utan läder och man sitter ju så snyggt:D
Tack för svaret, jag känner mig säkrare nu..

Så Häst & Hundtjänst är inte längre ÅF? Eller? Sadlarna står ju med på deras "s.k. hemsida". Fast den sidan kanske inte är så aktuell, den heller? *Tania med noll koll* :rofl:

Nope, finns ingen ÅF. Ingen som har bvelat bli ÅF heller då de är rätt lika Stubben, och de flesta ryttare gillar inte Stubben så mycket...

Okidoki - bra att veta. Det innebär mao att Häst & Hundtjänsts sida är helt out of date, eller?

Jag har en Lemetex Galant. Läder och hantverk tycker jag är jämförbart med t ex Stübbens som ligger i samma prisklass som denna. Nypris på min sadel var 13000 kr 2004. Jag har sett nya Lemetex-sadlar i minst ett par butiker, men om dessa är återförsäljare för märket eller bara "råkar" ha dem ändå vet jag inte.

Har en lemetex husar touring hopp, skönaste hoppsadeln jag någonsin haft:smirk: från schweiz

Yup, den är inte aktuell. De har väl stängt den butiken?

Man kan också köpa Lemetex direkt från fabrik. bl.a. Stylist kostar bara 900 euro då! (alltså ca 6000 kr billigare än butikspris)

Mmm... men jag mailade Lemetex och då sa de att vi i Sverige ska ta det via Peer, inte fabriken direkt.

Nyligen? För detta svar fick jag idag, nämligen. :confused:

Jag har köpt min via en ridsportbutik i Laholm. De i butiken har varit toppen, det är alltså inte dem jag var besviken på. Väntar nu på den nya med spänning..

Hej
Jag vet en återförsäljare här i Sverige. PMa om du vill veta var:D

Själv köpte jag min från Schweiz och det blev billigare men om man inte vet att den passar ordentligt så blir det väldigt bökigt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 560
Senast: Ceta
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 300
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 588
Senast: Fibusen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ska försöka fatta mig kort, även om det blir svårt. Men jag har ett litet dilemma som jag behöver spåna kring. Jag har ett jobb som jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 948
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar