Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit ute i huset en vända. Vi har fått in golvet i köket och jag har skruvat ihop alla lådor, så jag hoppas på att kunna sätta in dom flesta av dom imorgon. Just nu sitter jag och äntligen lägger ut mössorna jag fotade för ett tag sen... Än har jag hunnit få ut tre olika pippimössor, 10 olika kvar... :cautious:
Kvart i åtta ikväll kommer brorsan och hämtar mig, vi ska på bio :)
När ska du flytta in?

Satt och funderade på det här med sopor (mockade kattlådan :meh:) Jag vet att det finns en soptråd men jag hittar den inte. Ni som inte går ut med sopor ofta, hur gör ni med kattbajs/kissklumpar? Att ha kvar dem i en vecka, även om det finns sophink med lock man kan ha dem i är inte så kul. Bara efter en dag eller så börjar det ju lukta rejält. Tar ni ut just kattens bajs/kiss separat varje dag? :confused:

Ibland griper de gamla kyrkböckerna tag i en.... Jag sitter och försöker fixa ihop ett släktträd till min vän och letar upp lille Eric Andersson i en födelsebok 1807. Noterar att pappa Anders är kyrkvärd och att mamma Anna är hela 42 år när Eric föds (det känns rätt anmärkningsvärt är 1807 när folk överlag inte levde särskilt länge). Letar sedan upp familjen i husförhörslängden och hittar där att mamma Anna dog år 1808 och pappa Anders år 1812. Kan inte låta bli att undra vad som hände med lille Eric och hans två syskon? Att Eric överlevde vet jag ju, men undrar hur hans liv såg ut efter att ha blivit föräldralös som 5-åring?? Det här med släktforskning är inte så "torrt" och känslolöst som man kanske kan tro.... Med lite fantasi och hjärta kan man föreställa sig en hel del utifrån de noteringar man hittar :heart !
Pratade med syrran som vanligt och hon är en rabid släktforskare och hon nämde att hon hittat en tidigare okänd gren på min farmors sida så nu var hon på 1399 :eek:. Hon gnällde lite över att tidigare fanns det inga kyrkböcker och de som finns är endast tack vare att kyrkan höll koll på födslar och dödslar men skrifter försvinner i brand oftast eller att stiftet slås samman med ett annat.
600 år är dock respektingivande. Vad är en eller annan generation mot det??? Tror jag kan kalla mig för svensk med gott samvete :D
Min farmor och farmorsmor bilden tagen 1910. gramma.webp

Senast ändrad:
Satt och funderade på det här med sopor (mockade kattlådan :meh:) Jag vet att det finns en soptråd men jag hittar den inte. Ni som inte går ut med sopor ofta, hur gör ni med kattbajs/kissklumpar? Att ha kvar dem i en vecka, även om det finns sophink med lock man kan ha dem i är inte så kul. Bara efter en dag eller så börjar det ju lukta rejält. Tar ni ut just kattens bajs/kiss separat varje dag? :confused:
Nej. När min katt gick inne så åkte dom ut samma dag. Nu har han inte gått på lådan dom senaste åren, han gör sitt ute, tack o lov :)

Nejejejejej den verkar ha fastna på en fil, antagligen en dålig sektor. Fuck, shit, bugger :arghh: Hoppa över skiten!

Godmorgon. Eftersom kroppen vägrar sova mer ska jag nu stiga upp och förbereda frukost. Eftersom vi så sällan äter tillsammans i den här familjen (Än så länge har det nog bara hänt vid ett tillfälle den här veckan att vi suttit alla tillsammans.... eller vänta, jag var ju hemma sjuk, det gör två. Och då var ju inte tonåringen med eftersom hon inte är hemma under veckan) så jag tänkte anstränga mig lite extra för att få alla att sitta där samtidigt. :D

Lillungen sover i tält i natt. Hon lär nog vara lagom kall när hon kommer in. Får koka lite extra tevatten.

God morgon!
Dags att ta tag i dagen. Har startat en tvättmaskin, torkat kattspya, spelat backpacker, och släppt ut hästar.
Nu ska jag slänga ut överblommade påskliljor i rabatten, kolla om växterna jag glömde ute inatt verkar överleva och kanske sy lite.

Är vaken sen snart två timmar tillbaka... pigg är jag dock inte. Ska försöka få i mig lite frukost, men minstingen är orolig, klänger och gnäller så det får väl vänta lite till.

mockar i hundbajspåsar, som jag knyter ihop.

(Nu bor ju jag i hus så jag ställer dem utanför dörren. Sedan bär jag till soptunnan när jag går ut. )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
869
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar