Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just kommit in efter lite traning fore frukost. Om jag vantar langre blir det for varmt for Rottisen ... min lilla Diva:angel:
Hon var rent brilliant i dag. :banana: Hon visade klart att hon har fattat artiklar (spar), foot gaendet ar super snyggt, hon hoppar som en stjarna aven nar hon sitter tva meter bredvid hindret med sin reward tva meter bredvid pa andra sidan hindret (rakt fram alltsa och hindret pa sidan) ... Och ... hon skallde ordentligt.:D
Nu ska jag bara forsoka pussla ihop det till en enhet ocksa. :cautious:

Vilken dag!

först flera timmar hos vännen med seminstation. Fölpussande och mammamys. Ett helt gäng med underbara fölungar att bara stå och njuta av i deras boxar. Pussa mular och klia halsar. Timmarna flög iväg. Kaffet avnjöts i solen. Och vilken sol sedan!

Sedan föreställning på lokala kulturhuset tre minuter bort. En dramatenskådespelare och en riksspelman sjöng och spelade Dagerman, Dan Anderssön, Delblanch, Strindberg, Moberg och en massa mer.

Själen har fått sitt idag. :love: :love: :love:

Nästan svårt att begripa att jag faktiskit kan drälla runt utan dåligt samvete för nånting alls. Jag HAR ett jobb och kan göra precis vad jag vill, de närmaste två månaderna innan jag börjar. .

Så var man mätt igen :angel: grillat kött och potatisgratäng lyxade jag och dottern till med, hade önskat ett glas vin men har lovat sonen att vara körbar om han inte orkar vara kvar på lägret. Lilla älskade tuffa killen tycker att det är jättejobbigt med mycket folk i grupp. Det kan man inte tro när man ser honom normalt. :heart Men jag tror att vetskapen om att jag kan hämta honom hjälper och han kan hålla ut hela lägret. Det är ett test inför sommaren när de ska iväg och spela cup med övernattning. Visserligen planerar vi att följa med och bo i närheten men det än ändå bra att veta att man klarar av det.

Welp, somnade som en klubbad säl på soffan. Dels matkoma dels att tabletten jag tog i går fortfarande sitter i, fasiken att saker aldrig går ur i kroppen. Lyssnar nu på Ebba Grön - efter att lyssnat på mina snorungars vars musiksmak har drastiskt förbättras om det inte är andra vilket jag starkt misstänker.

Vad lite det är som egentligen har förändrats inser man när man lyssnar på deras texter. Visste inte om att det är en cover av Blå Tåget, intressant att lyssna på båda versionerna och att Ebba Grön har strukit en del verser som är bland de bästa.

Haaaallåå på er :banana:

Fått massor gjort i skogen. Betydligt mer än hade väntat mig.
Mycket tack vare bra och kunnig hjälp :bow:
Ätit hemmagjorda hamburgare med hemgjort bröd till. Det vart BÄTTRE än Max!

Solen har strålat och våren är verkligen här med sommarkänsla till och med!

Får se vad morgondagen bjuder på. Blir fullt hus så ska bjuda på lunch och middag sen för fler som kommer!
Ska bli roligt!

Att jag målar in mig i hörn... vi är bjudna på bbq på torsdag hos min kollega _som fick sparken_ för några dagar sedan. Han vill fortf att vi alla kommer (min mamma och hennes partner med).
Jag sa ja till inbjudan för över en vecka sedan bara för att vara artig :angel:

Nu påminde han mig igår.... Hur ska jag ta mig ur detta? :banghead:

FB_IMG_1494972284624.webp

Att jag målar in mig i hörn... vi är bjudna på bbq på torsdag hos min kollega _som fick sparken_ för några dagar sedan. Han vill fortf att vi alla kommer (min mamma och hennes partner med).
Jag sa ja till inbjudan för över en vecka sedan bara för att vara artig :angel:

Nu påminde han mig igår.... Hur ska jag ta mig ur detta? :banghead:

Visa bifogad fil 13892
Hoppas det blir goda korvar :D

Ibland griper de gamla kyrkböckerna tag i en.... Jag sitter och försöker fixa ihop ett släktträd till min vän och letar upp lille Eric Andersson i en födelsebok 1807. Noterar att pappa Anders är kyrkvärd och att mamma Anna är hela 42 år när Eric föds (det känns rätt anmärkningsvärt är 1807 när folk överlag inte levde särskilt länge). Letar sedan upp familjen i husförhörslängden och hittar där att mamma Anna dog år 1808 och pappa Anders år 1812. Kan inte låta bli att undra vad som hände med lille Eric och hans två syskon? Att Eric överlevde vet jag ju, men undrar hur hans liv såg ut efter att ha blivit föräldralös som 5-åring?? Det här med släktforskning är inte så "torrt" och känslolöst som man kanske kan tro.... Med lite fantasi och hjärta kan man föreställa sig en hel del utifrån de noteringar man hittar :heart !
Det där med att folk inte levde lika länge är delvis sant. Visst var dödligheten större och mer omfattande än idag. Men den största orsaken till lägre snittålder var att så många barn dog när de var riktigt små.
Eric var han Annas första barn? Isåfall är det anmärkningsvärt absolut :)

Barnet har lagt sig och jag halvligger i soffan och kollar på film.
Känner mig inte trött så jag kollar åtminstone klart på filmen innan jag funderar på om det är sovdags :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
869
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar