Eller hur! Sen kommer den där miljonen med ländtäcken också...Täcken och schabrak tar ju hur mycket plats som helst!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller hur! Sen kommer den där miljonen med ländtäcken också...Täcken och schabrak tar ju hur mycket plats som helst!
Har akvariumNi som inte har häst, vad gör ni med all tid? Jag är rastlös
Det blev lite fel...Sitter på bussen till jobbet till det nya stället
Syr du mammulucker eller vad Det heter?+ @åke och byxor syr jag inte Alldeles för mycket jobb och så viktigt att mönstret blir rätt, annars blir passformen helt tokig.
Hoppas det blir goda korvarAtt jag målar in mig i hörn... vi är bjudna på bbq på torsdag hos min kollega _som fick sparken_ för några dagar sedan. Han vill fortf att vi alla kommer (min mamma och hennes partner med).
Jag sa ja till inbjudan för över en vecka sedan bara för att vara artig
Nu påminde han mig igår.... Hur ska jag ta mig ur detta?
Visa bifogad fil 13892
Det där med att folk inte levde lika länge är delvis sant. Visst var dödligheten större och mer omfattande än idag. Men den största orsaken till lägre snittålder var att så många barn dog när de var riktigt små.Ibland griper de gamla kyrkböckerna tag i en.... Jag sitter och försöker fixa ihop ett släktträd till min vän och letar upp lille Eric Andersson i en födelsebok 1807. Noterar att pappa Anders är kyrkvärd och att mamma Anna är hela 42 år när Eric föds (det känns rätt anmärkningsvärt är 1807 när folk överlag inte levde särskilt länge). Letar sedan upp familjen i husförhörslängden och hittar där att mamma Anna dog år 1808 och pappa Anders år 1812. Kan inte låta bli att undra vad som hände med lille Eric och hans två syskon? Att Eric överlevde vet jag ju, men undrar hur hans liv såg ut efter att ha blivit föräldralös som 5-åring?? Det här med släktforskning är inte så "torrt" och känslolöst som man kanske kan tro.... Med lite fantasi och hjärta kan man föreställa sig en hel del utifrån de noteringar man hittar !