Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på bussen till jobbet som vanligt. Efter jobbet funderar jag på att gå till dammen för att kolla om det finns lite mygglarver där nu

Narcissist vikarien ringde och skällde ut mig i går för att jag var sjuk. Det slutade med att jag lade på luren. I dag har han skällt ut mig och nervärderat mig i hela 15 minuter där han förklarar att jag alltid varit sjuk på helgerna, alltid byter pass vilket gör mig opålitlig och att jag ska få sparken. Att jag gått på dagsschema pga av rehab verkar inte gå in. Att han kan mer än mig och att jag inte är värd skit.
Han är 50 år och jobbar som Tim inom vården, har aldrig haft ett fast jobb och och misslyckas ständigt med sina studier. Officiellt har han ingen utbildning ens.
Han bryter regler, missar mediciner, tvättar sina kläder på jobbet, tvättat som bil här och äter upp folks mat på jobbet. Kallar folk för dvs saker och åker ut och in på samtal. Ändå får han vara kvar.
Jag har spelat in allt på ljudfiler. Jag vet att jag inte borde ta åt mig, ändå gör jag det och blir ledsen.
Sista dagen innan praktiken och jag går här med min ljudinspelare i högsta hugg på min vakt. Skitdag :(

Narcissist vikarien ringde och skällde ut mig i går för att jag var sjuk. Det slutade med att jag lade på luren. I dag har han skällt ut mig och nervärderat mig i hela 15 minuter där han förklarar att jag alltid varit sjuk på helgerna, alltid byter pass vilket gör mig opålitlig och att jag ska få sparken. Att jag gått på dagsschema pga av rehab verkar inte gå in. Att han kan mer än mig och att jag inte är värd skit.
Han är 50 år och jobbar som Tim inom vården, har aldrig haft ett fast jobb och och misslyckas ständigt med sina studier. Officiellt har han ingen utbildning ens.
Han bryter regler, missar mediciner, tvättar sina kläder på jobbet, tvättat som bil här och äter upp folks mat på jobbet. Kallar folk för dvs saker och åker ut och in på samtal. Ändå får han vara kvar.
Jag har spelat in allt på ljudfiler. Jag vet att jag inte borde ta åt mig, ändå gör jag det och blir ledsen.
Sista dagen innan praktiken och jag går här med min ljudinspelare i högsta hugg på min vakt. Skitdag :(

Vilket as.

*stor kram* :heart

Jag är synnerligen trött på Windows-uppdateringen som inte funkar på min dator, men som jag får påminnelser om dagligen. Jag HAR skaffat ett USB-minne med tillräckligt med lagring (för det skulle ju vara ett alternativ), men ändå får jag samma felmeddelande hela tiden att jag måste frigöra 8 GB på hårddisken. Det GÅR inte :rage: !

Det där är inte okej på något plan, han har inget med om du är sjukskriven eller inte, han har ingen som helst rätt att ringa och skälla på dig. Jag skulle ta upp det med arbetsgivaren, det kan vara droppen som får bägaren att rinna över så att de inte kan ha honom kvar.
Stor kram till dig! :heart

Godmorgon. Eftersom kroppen vägrar sova mer ska jag nu stiga upp och förbereda frukost. Eftersom vi så sällan äter tillsammans i den här familjen (Än så länge har det nog bara hänt vid ett tillfälle den här veckan att vi suttit alla tillsammans.... eller vänta, jag var ju hemma sjuk, det gör två. Och då var ju inte tonåringen med eftersom hon inte är hemma under veckan) så jag tänkte anstränga mig lite extra för att få alla att sitta där samtidigt. :D

Lillungen sover i tält i natt. Hon lär nog vara lagom kall när hon kommer in. Får koka lite extra tevatten.
Dottern plus kompis sov ute under bar himmel i natt. På terrassen. Nattemperatur ca 12 grader.

Det där är inte okej på något plan, han har inget med om du är sjukskriven eller inte, han har ingen som helst rätt att ringa och skälla på dig. Jag skulle ta upp det med arbetsgivaren, det kan vara droppen som får bägaren att rinna över så att de inte kan ha honom kvar.
Stor kram till dig! :heart
Men vad är det för en människa :crazy: och hur kan han avgöra om du ska få sparken. Bra att du spelat in det. Men hur en sådan människa kan få vara kvar är för mig en gåta :confused:
Han kallade en vik för jävla hora förra sommaren och i höstas hotade han mig med stryk ..... :cautious:

Vilket praktarsel. Det du just skrev hade jag sagt upp i nyllet på'n nästa gång han öppna sin käft och avslutat med "sköt ditt så sköter jag mitt. Prata aldrig med mig igen."

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
869
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 902
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar