Le Mans xx 824

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare wintersnowdrift
  • Startdatum Startdatum
W

wintersnowdrift

Jag skulle vilja veta så mycket som möjligt om fullblodshingsten Le Mans xx 824. Vad har han lämnat efter sig i både fullblods- och halvblodsaveln? Egna prestationer? Förfäders prestationer? Är han "något att ha" i stammen på ett avelssto?

//Kristin

Sv: Le Mans xx 824

Såg honom löpa när han gick på galoppen, en mkt bra häst. Däremot hade hans mamma otroligt dåliga ben. Här kan du läsa mer om hans starter samt avkommor på galoppen.

Jag såg honom också på banan många gånger. Han tillhörde mina favoriter och jag tyckte att han var snygg exteriört! Dessutom tillhörde han de få galoppörer som jag spelade på och gick plus ;)

Min hästs mamma (halvblod) har fått en avkomma e. LeMans, nu 4 år. Jättesnygg, rör sig bra, en toppenhäst på alla sätt. Dock liten, ca 155, och mamman brukar annars inte ge små hästar (min är ca 167 som treåring, också fullblodspappa).

Mitt sto (hbl) har en avkomma e. Le Mans xx och den är kraftig och rejäl men med små hovar. Vet inte alls hur den är i övrigt, då den är kvar hos förra ägaren. Används till dressyr.

Le Mans xx brun, stickelhårig, 165 cm, 99787=40 p (10 år), född 1981 död 2003. Betäckte 1991-2002 ca 200 halvblodsston företrädesvis i mellansverige och lämnade bl a Milda Matilda, dressyrdiplom vid 3-årstest, Le Champs, Breeders Trophy semifinalist i dressyr som 6-åring och går f n MSV med placering, Chantal, Breeders Trophy finalist i fälttävlan som 5-åring, Muskatell JL, finalist i 4-årschamp i fälttävlan, Mega Byte, export Norge, Beatel xx, ca 300.000 kr insprunget, Malla xx, 103.000 kr insprunget.
Flera avkommor tävlas i lätta klasser i hoppning - Le Baron, Charlie Brown...

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 647
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Vet att jag ställde frågan tidigare här i forumet vad som hänt med det svenska halvblodet som inte längre verkar riktigt slagkraftigt...
Svar
10
· Visningar
1 401
Senast: athena
·
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 584
Senast: Magiana
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 670
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv