LCHF till barn??

mizzmaria

Trådstartare
Finns det någon här som har barn som äter enligt lchf?

Undrar framförallt åt mindre barn då jag själv har en tiomånaders tjej. Hon får "vanlig" kost då jag inte vågat annat men är lite nyfiken på om det finns nån som provat och i så fall hur det funkar.

Jag och min sambo äter själv enligt lchf och mår jättebra så man tycker ju att det borde vara samma sak för dom små, men som sagt har inte vågat testa.

Sv: LCHF till barn??

ILCHF-tråden kan du läsa om föräldrar som även ger barnen denna kost...J
ag personligen tycker det är rätt knepigt, i alla fall med barnen som går i skolan...där serveras ju alltid ris/pasta/potatis till och inte allt för sällan "tvingas" barnen att äta även det...blir det inte för mycket då liksom?

Sv: LCHF till barn??

Ett altaernativ är ju att de äter maten i skolan och hos kompisar som vanligt, men att hemma äter man utan ris, pasta osv.

Vi äter ju annorlunda mat hemma hos min mamma än hos min sambos föräldrar och det har ju aldrig varitg några problem. Vi är från olika delar av landet och det är helt enkelt olika tradition ;)

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: monster1
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 026
Senast: lizzie
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 253
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar