Låt min mage vara!

K

katjaKaj

Jag blir så arg när folk inte kan acceptera att jag inte vill att någon annan än jag och min pojkvän får ta på min mage!

Jag träffade inte min svärmor förrens ca: 2 veckor efter vi berättat att jag var med barn. Vad är det första människan gör när hon ser mig? Jo, hon kommer fram med båda händerna och tänker ta mig på magen.
"Nej, nej. Jag vill inte att någon ska ta mig på magen!" sa jag till henne.
Jag tyckte jag gjorde mig rätt så förstådd att det gällde då och alltid.
Men icke. Träffade inte henne igen riktigt ordentligt förren jag var i v. 17 och då satt vi och åt. Helt plötsligt känner jag mitt i min tugga att hon smeker min på magen! /()%(/¤) Jag tar bort hennes hand och säger igen att jag vill inte att någon ska ta mig på magen! Och vad säger hon då? "Det är något man får ta när man är gravid!"
Men hon fatta endå inte!! Träffade henne igen någon dag senare och då tar hon mig IGEN på magen! Efter detta gjorde jag allt för att slippa träffa henne. Visst har jag träffat henne men inte längre stunder och då stirrar hon på magen heela tiden. Visst, hon kanske är glad att få ett barn barn, men hon får faktiskt acceptera var jag tycker.
Mina föräldrar och mina vänner har jag redan förklarat för att jag inte vill att dom ska ta mig på magen. Alla dom har fattat. Utom min svärmor.

Min pojkvän har snällt förklarat att jag tycker det är obehagligt att någon tar mig på magen (det gjorde han andra gången det hände) men det går inte in på henne.

Någon som har haft samma problem? Hur tog ni tag i detta?

Tillägg: Det är inte bara hon som tar för givet att man får ta på en gravids mage utan även släkt från bådas sidor samt avdankade vänner som man ser ex. på stan. Jag blir gaaaaaaalen!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Låt min mage vara!

Jag har haft mycket problem med detta. (även haft ett par trådar uppe).
Det enda som har hjälpt at att ihärdigt berätta att jag inte vill att hon ska ta på magen, vi har satt oss ner och pratat om det - inte alltid sagt till i stunderna det händer utan annars med (med vänlig ton givetvis, hon vill ju bara vara nära sitt barnbarn)

Nu har hon slutat ta på den, numera frågar jag om hon vill känna när den bökar runt - och det vill hon ju givetvis - och numera är det ju roligt att se att hon blir så glad.
Jag hade inte direkt nån platt mage innan, och jag fick bebismage väldigt sent - så för mig kändes det jobbigt att hon kände på magen eftersom att det ändå var mitt fett hon tog på.

Nu ska vi har barn om två veckor och när hon var och hälsade på i förrgår kom kommentaren : -Nej men titta, nu börjar det bli en kula! :rofl: (i V38!)
Kanske har allt detta gjort att hon inte riktigt har tagit in att det är dags när som helst!

Ta henne på magen (eller brösten) och säg att "det får man ta när man är så rund och go".. Fortsätt tills poletten trillar ner. Eller vägra att träffa henne igen tills poletten trillat ner.

Mycket respektöst av din svärmor!

:bow::bow: Super tack!

Stinaelin: :rofl: Jaa, hon är ju rund så det ska man nog ta och göra! :D
Tar hon på mig tänker jag fasen ta på henne!

Jag blir så arg när folk inte kan acceptera att jag inte vill att någon annan än jag och min pojkvän får ta på min mage!

Jag träffade inte min svärmor förrens ca: 2 veckor efter vi berättat att jag var med barn. Vad är det första människan gör när hon ser mig? Jo, hon kommer fram med båda händerna och tänker ta mig på magen.

Jag hade klappat till henne :o

Så känner jag med. Men jag vågar inte ryta i riktigt ordentligt till henne :o
Tycker att det kan räcka med att säga lugnt, men man kanske måste börja ryta i. Men jag tar bort hennes hand och säger att jag inte vill att hon tar. Det räcker tydligen inte.

Har även sagt till min pojkvän att snart kommer jag bli rikigt arg om det ska fortsätta. Men han säger bara att jag ska ta det lugnt och inte göra mig ovän med henne i "onödan".

En till sak när jag endå är igång: Hon blev arg för att barnet inte ska döpas! Hon tycker att det är en svensk tradition och att alla barn ska döpas i kyrkan yada yada.

En till sak när jag endå är igång: Hon blev arg för att barnet inte ska döpas! Hon tycker att det är en svensk tradition och att alla barn ska döpas i kyrkan yada yada.

Jobbigt att hon inte respekterar att du inte vill bli klappad pa. Det ar faktiskt fortfarande din mage, trots att den ar gravid!

Angaende dopet, tough shit for henne, hon kan ju bli hur sur hon vill.

Kod:
En till sak när jag endå är igång: 
Hon blev arg för att barnet inte ska döpas! 
Hon tycker att det är en svensk tradition och att alla 
barn ska döpas i kyrkan yada yada.

Men herrejösses! Det är inte hennes ensak! Hon får tycka vad hon vill, men ni bestämmer över ert barn!
Hon verkar bli en ganska så jobbig farmor... :crazy:

Senast ändrad:

Kod:
En till sak när jag endå är igång: 
Hon blev arg för att barnet inte ska döpas! 
Hon tycker att det är en svensk tradition och att alla 
barn ska döpas i kyrkan yada yada.

Men herrejösses! Det är inte hennes ensak! Hon får tycka vad hon vill, men ni bestämmer över ert barn!
Hon verkar bli en ganska så jobbig farmor... :crazy:

Inte så lite jobbig heller :S
Pojkvännen har sagt att hon var jätte jobbig att ha som mamma när han växte upp.
Jag skulle kunna ta upp mycket saker som hon sagt ang. barnet. Hon vill att barnet ska ha hennes eller svärfars mellan namn. När jag sa att barnet ska ha mitt efternamn blev hon sur, namnet vi vill döpa h'n till är inte fint. Hon frågade om vi funderat på gudföräldrar. "Nej" sa jag då. Hon tyckte att pojkvännens syster skulle bli gudmor. :cool:

Redan nu har jag förklarat att vi vill vara själva någon dag efter barnet kommit för att vila upp oss och komma oss tillrätta
"Vadå får vi inte komma och hälsa på er på BB? Det får ju alla andra mor och far föräldrar göra" Suck säger jag bara.

Vi ska flytta till månadsskiftet (vi bor just ni 15 min cykel väg ifrån dom) och ska flytta 20 min bilväg. Och det gillades Inte av svärmor utan körkort för då kunde hon inte komma och hälsa på när hon ville. :grin:

Så känner jag med. Men jag vågar inte ryta i riktigt ordentligt till henne :o
Tycker att det kan räcka med att säga lugnt, men man kanske måste börja ryta i. Men jag tar bort hennes hand och säger att jag inte vill att hon tar. Det räcker tydligen inte.

Har även sagt till min pojkvän att snart kommer jag bli rikigt arg om det ska fortsätta. Men han säger bara att jag ska ta det lugnt och inte göra mig ovän med henne i "onödan".

Då undrar jag i mitt stilla sinne vart din pojkväns råg i ryggen befinner sig :o

Det är hans mor och då är det hans business att säga åt sin mor så hon förstår, det ska inte du behöva göra öht.

Jag skulle bli mäkta besviken på min sambo om hans mor gjorde något jag klart ogillade och han bara svarade - ta det lugnt och bli inte ovän med henne i onödan :mad:

kl - En bekant som har dreadlocks sa idag att gravida och dreads är allmän egendom, de får man känna på...

Till TS, visst är det respektlöst när du har sagt till flera gånger, men försök att komma ihåg att hon gör det inte för att vara elak, hon vill vara delaktig. Kanske minns hon sin egen graviditet, och längtar tillbaka, eller nåt.

Jag vet, det är ingen ursäkt, men kanske en del av förklaringen iaf;)

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 880
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 846
Senast: Anonymisten
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 364
Senast: dobbis
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 813
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar