Lastbil har kört in i folkmassa i centrala Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
JAG hade inte tagit illa upp, mina djur är min familj. Det är ju vänligt menat, inte kan väl någon ta illa upp för det? Kan du lägga en blomma för mig också så Swishar jag pengar?
Kanske inte illa upp, men det känns lite märkligt att visa sorg och deltagande för ett djur med en symbol som innehåller än mer lidande (dvs andra djur). Jag får i alla fall ganska obehagliga bilder i huvudet av det, och med tanke på bilden som spridits på hunden så nja.

17862675_1331799876912959_6878745022660018545_n.jpg

:cry: :heart

Jag tänker gå förbi på vägen till jobbet på måndag. Om du vill kan jag lägga en blomma åt dig också.

Sen känner jag att jag vill lägga ett tuggben för hunden som dödades, men är det olämpligt? Jag känner starkt för de som förlorat sina anhöriga men ÄVEN för den som förlorat sin hund. Men människor kan kanske ta illa upp? Det här är en ärlig fråga!
Jag skulle inte göra det, alltså lägga något för hunden. Av respekt för de som förlorat sina kära människor och de som livet aldrig blir sig likt för igen.
Hundens ägare kan kanske hämta styrka ur blomsterhavet ändå.

Senast ändrad:
Jag skulle inte göra det, alltså lägga något för hunden. Av respekt för de som förlorat sina kära människor och de som livet aldrig blir sig likt för igen.
Hundens ägare kan kanske hämta styrka ut blomsterhavet ändå.
Jag har tänkt i de banorna, men egentligen förstår jag inte varför. Min största sorg någonsin var när jag oväntat förlorade en av mina hundar. Hur är det icke respektfullt mot de som förlorat kära människor?

Jag har som sagt funderat över det själv, men jag fattar inte.
.

Man kan ju lägga en bukett blommor och en liten plysch-hund. Blommorna för personerna och hunden symboliskt. Det viktiga är att man själv vet vad den symboliserar, tror jag. Kan ju inte svara för just dig.

Då har man ju visat respekt för båda och det blir inte för övertydligt då plysch-djur brukar vara ganska vanligt.

Jag har tänkt i de banorna, men egentligen förstår jag inte varför. Min största sorg någonsin var när jag oväntat förlorade en av mina hundar. Hur är det icke respektfullt mot de som förlorat kära människor?

Jag har som sagt funderat över det själv, men jag fattar inte.
.
Jag insåg redan när jag skrev att jag riskerar dra på mig bukestormen med det där. Nu menar jag varken att du och @Migo är stormen eller att jag är rädd för den, men jag kommer inte att argumentera för min ståndpunkt. Inte mer än att för de som förlorat sina människor, de som fortfarande ligger svårt skadade på sjukhusen och kanske är lemlästade och de som blev åsyna vittnen till fruktansvärda scener - i förhållande till dem bör man inte fokusera på en dödad hund.

Jag följer tråden, och läser. Men har väl egentligen inget att tillägga förutom att jag är stolt över alla som INTE hatar.

De som hjälpt andra, med skjuts, med husrum, med stöd.

De som visar stöd för de anhöriga till de omkomna

De som visar stödet för alla svenskar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Grazing
·
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 750
Senast: Mabuse
·
Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 480
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 081
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar