R
Raderad medlem 68338
Bidrar gärna med en slant för att känna mig delaktig.
Det behövs inte!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bidrar gärna med en slant för att känna mig delaktig.
Det behövs inte!
Kanske inte illa upp, men det känns lite märkligt att visa sorg och deltagande för ett djur med en symbol som innehåller än mer lidande (dvs andra djur). Jag får i alla fall ganska obehagliga bilder i huvudet av det, och med tanke på bilden som spridits på hunden så nja.JAG hade inte tagit illa upp, mina djur är min familj. Det är ju vänligt menat, inte kan väl någon ta illa upp för det? Kan du lägga en blomma för mig också så Swishar jag pengar?
Jag kan lägga en blomma till dig med. Men du behöver inte swisha några pengar.
@Niyama - ett tuggben (kanske med ett band) är det bästa jag kan komma på för att markera att det är för hunden.
@bollen__ och @athena_arabians - jag fixar det. Ni behöver inte swisha. Fixar tuggben också.
Om ngn vill kolla efter buke-buketten så har den ett kort med en häst på lite symboliskt sådär!
Gosedjur i form av en hund? Går ju att placera på olika sätt och håller sig fräschare än ett tuggben.@Niyama - ett tuggben (kanske med ett band) är det bästa jag kan komma på för att markera att det är för hunden.
Jag skulle inte göra det, alltså lägga något för hunden. Av respekt för de som förlorat sina kära människor och de som livet aldrig blir sig likt för igen.Jag tänker gå förbi på vägen till jobbet på måndag. Om du vill kan jag lägga en blomma åt dig också.
Sen känner jag att jag vill lägga ett tuggben för hunden som dödades, men är det olämpligt? Jag känner starkt för de som förlorat sina anhöriga men ÄVEN för den som förlorat sin hund. Men människor kan kanske ta illa upp? Det här är en ärlig fråga!
Jag har tänkt i de banorna, men egentligen förstår jag inte varför. Min största sorg någonsin var när jag oväntat förlorade en av mina hundar. Hur är det icke respektfullt mot de som förlorat kära människor?Jag skulle inte göra det, alltså lägga något för hunden. Av respekt för de som förlorat sina kära människor och de som livet aldrig blir sig likt för igen.
Hundens ägare kan kanske hämta styrka ut blomsterhavet ändå.
Kanske lite OT, men varför blir sorgen för den ena nedvärderad pga sorgen för den andra?Jag skulle inte göra det, alltså lägga något för hunden. Av respekt för de som förlorat sina kära människor och de som livet aldrig blir sig likt för igen.
Hundens ägare kan kanske hämta styrka ut blomsterhavet ändå.
Alltså fy fan. Läste precis om någon förälder som blivit påkörd bredvid sitt barn. Grinar igen.
Jag insåg redan när jag skrev att jag riskerar dra på mig bukestormen med det där. Nu menar jag varken att du och @Migo är stormen eller att jag är rädd för den, men jag kommer inte att argumentera för min ståndpunkt. Inte mer än att för de som förlorat sina människor, de som fortfarande ligger svårt skadade på sjukhusen och kanske är lemlästade och de som blev åsyna vittnen till fruktansvärda scener - i förhållande till dem bör man inte fokusera på en dödad hund.Jag har tänkt i de banorna, men egentligen förstår jag inte varför. Min största sorg någonsin var när jag oväntat förlorade en av mina hundar. Hur är det icke respektfullt mot de som förlorat kära människor?
Jag har som sagt funderat över det själv, men jag fattar inte.
.