Lastbil har kört in i folkmassa i centrala Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att gammeln och några andra som postar i den här och liknande trådar som imte delar majoritetens åsikter absolut ska få göra det eftersom det är en demokratisk grundpelare att alla ska få göra sin röst hörd. Ur en socialantropologisk synvinkel ger de en utmärkt insikt i hur den typiska SD väljaren och/eller högerextremisten resonerar och tänker. Och hur de upplever världen. Deras rädslor inför den globala värld vi lever i idag. Jag vill uppriktigt förstå deras motivation och ideologi eftersom den står så långt ifrån min egen. Hur definierar tex gammeln vad en främling är?
Bukefalos ska inte vara en plattform för att sprida hat som @Gammeln gjorde i den här tråden.

/mod

Jag tycker att gammeln och några andra som postar i den här och liknande trådar som imte delar majoritetens åsikter absolut ska få göra det eftersom det är en demokratisk grundpelare att alla ska få göra sin röst hörd. Ur en socialantropologisk synvinkel ger de en utmärkt insikt i hur den typiska SD väljaren och/eller högerextremisten resonerar och tänker. Och hur de upplever världen. Deras rädslor inför den globala värld vi lever i idag. Jag vill uppriktigt förstå deras motivation och ideologi eftersom den står så långt ifrån min egen. Hur definierar tex gammeln vad en främling är?

Känner hen en större samhörighet med andra europeiska högerextremister än säg svenska medborgaren Mohammed eller Gustav Fridolin, som antagligen klassas som 'svensk' men representerar en annan ideologi. Det vore mycket givande om man i debatten kunde nå bortom alla främlingar ska ut och varför hen öppnar fönstret och skriker det.

Jag kan i teorin hålla med dig men vissa nick tillför faktiskt väldigt lite och för inte en givande diskussion. Enda syftet är att spy sitt hat, dvs det blir aldrig en dialog.

Det var lite poliser och vitklädda människor nere vid den blåa linjen i T-centralen idag, tror de samlade forensiskt bevis. Stämningen var lugn. :)

Jag kan i teorin hålla med dig men vissa nick tillför faktiskt väldigt lite och för inte en givande diskussion. Enda syftet är att spy sitt hat, dvs det blir aldrig en dialog.

Du har säkert rätt och det här är inte rätta tråden att föra den diskussionen. Men jag tror ärligt att innan förändring kan ske måste det finnas förståelse, hur långt man än står varandra, politiskt, etiskt, ideologiskt och kulturmässigt.

Men tillbaka till OT typiskt att just nu är jag i Stockholm med begränsad surf, ingen tv 4 och kan inte ens streama pga begränsningen. Ett tag lyssnade jag bara på SVT av tvång och plötsligt hörde jag vad som lät som GW Persson och kände att nu är måttet rågat. :crazy: Men det var bara en reporter som lät som GW. Ok lite frivolöst jag vet. Men som min svägerska messade. Ikväll firar vi livet det är den bästa hämnden! :heart

Jag känner ett starkt behov av att åka dit med en blomma men det är väl inte riktigt rimligt att göra det när man bor i Umeå. Har dock svårt att skaka av mig känslan/behovet..
Jag tänker gå förbi på vägen till jobbet på måndag. Om du vill kan jag lägga en blomma åt dig också.

Sen känner jag att jag vill lägga ett tuggben för hunden som dödades, men är det olämpligt? Jag känner starkt för de som förlorat sina anhöriga men ÄVEN för den som förlorat sin hund. Men människor kan kanske ta illa upp? Det här är en ärlig fråga!

Sen känner jag att jag vill lägga ett tuggben för hunden som dödades, men är det olämpligt? Jag känner starkt för de som förlorat sina anhöriga men ÄVEN för den som förlorat sin hund. Men människor kan kanske ta illa upp? Det här är en ärlig fråga!
Kanske går att lägga nåt annat än just ett tuggben? Jag undrar hur det gick för hundens ägare. Och stör mig på att det hela tiden talas om fyra döda och hunden knappt nämns, förutom att den sprids på bild :(.

Jag tänker gå förbi på vägen till jobbet på måndag. Om du vill kan jag lägga en blomma åt dig också.

JAG hade inte tagit illa upp, mina djur är min familj. Det är ju vänligt menat, inte kan väl någon ta illa upp för det? Kan du lägga en blomma för mig också så Swishar jag pengar?

JAG hade inte tagit illa upp, mina djur är min familj. Det är ju vänligt menat, inte kan väl någon ta illa upp för det? Kan du lägga en blomma för mig också så Swishar jag pengar?
Jag kan lägga en blomma till dig med. Men du behöver inte swisha några pengar.

@Niyama - ett tuggben (kanske med ett band) är det bästa jag kan komma på för att markera att det är för hunden.

Jag känner ett starkt behov av att åka dit med en blomma men det är väl inte riktigt rimligt att göra det när man bor i Umeå. Har dock svårt att skaka av mig känslan/behovet..

Jag har lagt en stor buke-bukett med blommor vid platsen! Tyvärr slut på batteri på mobilen så kunde inte dokumentera, men den finns där iallafall!'

Edit: lånar en bild, såhär ser det ut!

17663457_599977280205174_538321318160891904_n.jpg

Jättegärna, jag pma mig vad den kostade så swishar jag! Du får gärna isåfall lägga ett tuggben för hunden också :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Grazing
·
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 750
Senast: Mabuse
·
Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 480
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 081
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar