Lastbil har kört in i folkmassa i centrala Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om det är rätt kille som fb grävt upp så är han tydligen med i något som heter Hizb ut-Tahir. Alltså är Daesh inte inblandat och det förklarar också varför ingen tagit på sig dådet.

Främling... någon man inte känner, inte träffat eller umgåtts med. Nu tänker jag också på det specifika fallet att personen är utanför fönstret så man kan skrika åt denne.

Det blir lite jobbigt för mig, så bra ser jag inte att jag kan se vem som går på vägen 60m bort (lång infart). Iofs känner jag mig lite fientlig mot de som låter sina hundar skita på min gräsmatta och inte plockar upp efter sig. Då kvittar det dock om jag känner dem eller ej.

*ja, jag raljerar lite för det hela är en så absurd idé*

Alla människor med svenskt medborgarskap är svenskar, punkt!

Att svenskar har olika etnisitet är en helt annan sak och de måste hållas isär. Alla svenskar lyder under svensk lag och kan inte ses som "främlingar" utan är lika mycket svenskar som vem som helst.

Du ska fan i mig inte tala om för mig vad jag ska göra. När främlingar kommer hit och gör terrorattack på oskyldiga människor då är den här tråden rätt att skriva i. Och denna dag har jag rätt att hata det är min rättighet
Du är ju helt enkelt bara för mycket. Gå och projicera ditt hat på nåt substansiellt istället.
Dräm näven i nån router eller nånting, så att du förlorar kontakten med yttervärlden.

Du ska fan i mig inte tala om för mig vad jag ska göra. När främlingar kommer hit och gör terrorattack på oskyldiga människor då är den här tråden rätt att skriva i. Och denna dag har jag rätt att hata det är min rättighet
Det är en främling som kommit hit och utfört terror dåd. Det är givetvis fruktansvärt men det är en person inte flera och ja om det hjälper dig hata terroristen men övriga har gjort lika många terror dåd i Sverige som du och dina granar. Exakt 0.

Det är improduktivt att hata folk för saker de inte gjort och de aldrig skulle drömma om att göra.

Om det är rätt kille som fb grävt upp så är han tydligen med i något som heter Hizb ut-Tahir. Alltså är Daesh inte inblandat och det förklarar också varför ingen tagit på sig dådet.

Men Daesh kommer att ta på sig dådet vare sig de är inblandade eller inte. Blir en intressant konflikt om båda organisationerna säger att de ligger bakom det. Särskilt om Al Qaida också blandar sig i.

Alltså, jag märker kanske ord här, men jag tycker det är viktigt att betona att militären lyder under samma lagar och regler som alla andra (låt gå att militära insatser - precis som polisiära insatser - kan lämna mycket litet utrymme för att fundera över alternativa sätt att lösa problemet).

När jag gick högvakten hade vi order om att skjuta skarp vid behov, behovet avgör soldaten själv.
Så patronerna i k-pisten är skarpa.

Men Daesh kommer att ta på sig dådet vare sig de är inblandade eller inte. Blir en intressant konflikt om båda organisationerna säger att de ligger bakom det. Särskilt om Al Qaida också blandar sig i.
Ja det kan verkligen bli intressant... OM det nu är någon som tar på sig dådet med tanke på hur få liv det enligt terroristerna skördade. :meh:

Enligt media/polisen gick han norrut och tog sedan pendeln eller tunnelbanan till Märsta där han greps.
Nä, han missade tunnelbanan, sprang ut igen och hoppade på Arlanda Express. Sen tog han buss tillbaka till Märsta. Han identifierades på tåget och sen i Märsta. Civilister följde efter honom när han lämnade den mack där han identifierats, tack vare det så greps han så fort.

När jag gick högvakten hade vi order om att skjuta skarp vid behov, behovet avgör soldaten själv.
Så patronerna i k-pisten är skarpa.
Så den i högvakten som när jag var barn körde bort mig från en kanon skulle utan repressalier skjuta skarpt på mig istället om han kände för det? För han avgör själv?

Du tror inte att det finns vissa regler och restriktioner när högvakten får skjut skarpt?

Jag tycker att gammeln och några andra som postar i den här och liknande trådar som imte delar majoritetens åsikter absolut ska få göra det eftersom det är en demokratisk grundpelare att alla ska få göra sin röst hörd. Ur en socialantropologisk synvinkel ger de en utmärkt insikt i hur den typiska SD väljaren och/eller högerextremisten resonerar och tänker. Och hur de upplever världen. Deras rädslor inför den globala värld vi lever i idag. Jag vill uppriktigt förstå deras motivation och ideologi eftersom den står så långt ifrån min egen. Hur definierar tex gammeln vad en främling är?

Känner hen en större samhörighet med andra europeiska högerextremister än säg svenska medborgaren Mohammed eller Gustav Fridolin, som antagligen klassas som 'svensk' men representerar en annan ideologi. Det vore mycket givande om man i debatten kunde nå bortom alla främlingar ska ut och varför hen öppnar fönstret och skriker det.

Jag tycker att gammeln och några andra som postar i den här och liknande trådar som imte delar majoritetens åsikter absolut ska få göra det eftersom det är en demokratisk grundpelare att alla ska få göra sin röst hörd. Ur en socialantropologisk synvinkel ger de en utmärkt insikt i hur den typiska SD väljaren och/eller högerextremisten resonerar och tänker. Och hur de upplever världen. Deras rädslor inför den globala värld vi lever i idag. Jag vill uppriktigt förstå deras motivation och ideologi eftersom den står så långt ifrån min egen. Hur definierar tex gammeln vad en främling är?

Känner hen en större samhörighet med andra europeiska högerextremister än säg svenska medborgaren Mohammed eller Gustav Fridolin, som antagligen klassas som 'svensk' men representerar en annan ideologi. Det vore mycket givande om man i debatten kunde nå bortom alla främlingar ska ut och varför hen öppnar fönstret och skriker det.
Äh, främlingsfientlighet och rasism är ingen demokratisk grundpelare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Grazing
·
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 750
Senast: Mabuse
·
Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 480
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 076
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar