Om det är rätt kille som fb grävt upp så är han tydligen med i något som heter Hizb ut-Tahir. Alltså är Daesh inte inblandat och det förklarar också varför ingen tagit på sig dådet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Främling... någon man inte känner, inte träffat eller umgåtts med. Nu tänker jag också på det specifika fallet att personen är utanför fönstret så man kan skrika åt denne.
Jävla främlingar som kommer hit och gör terrordåd och dödar oskyldiga människor. Sedan har dom där jävla främlingarna mage att försöka fly.
Du är ju helt enkelt bara för mycket. Gå och projicera ditt hat på nåt substansiellt istället.Du ska fan i mig inte tala om för mig vad jag ska göra. När främlingar kommer hit och gör terrorattack på oskyldiga människor då är den här tråden rätt att skriva i. Och denna dag har jag rätt att hata det är min rättighet
Du är ju helt enkelt bara för mycket. Gå och projicera ditt hat på nåt substansiellt istället.
Dräm näven i nån router eller nånting, så att du förlorar kontakten med yttervärlden.
Du ska fan i mig inte tala om för mig vad jag ska göra. När främlingar kommer hit och gör terrorattack på oskyldiga människor då är den här tråden rätt att skriva i. Och denna dag har jag rätt att hata det är min rättighet
Nä Arlanda Express va?Absolut, han tog ju pendeln till Märsta.
Det är en främling som kommit hit och utfört terror dåd. Det är givetvis fruktansvärt men det är en person inte flera och ja om det hjälper dig hata terroristen men övriga har gjort lika många terror dåd i Sverige som du och dina granar. Exakt 0.Du ska fan i mig inte tala om för mig vad jag ska göra. När främlingar kommer hit och gör terrorattack på oskyldiga människor då är den här tråden rätt att skriva i. Och denna dag har jag rätt att hata det är min rättighet
Om det är rätt kille som fb grävt upp så är han tydligen med i något som heter Hizb ut-Tahir. Alltså är Daesh inte inblandat och det förklarar också varför ingen tagit på sig dådet.
Nä Arlanda Express va?
Folk håller på att täcka en polisbil i blommor. Fint som fan.
Alltså, jag märker kanske ord här, men jag tycker det är viktigt att betona att militären lyder under samma lagar och regler som alla andra (låt gå att militära insatser - precis som polisiära insatser - kan lämna mycket litet utrymme för att fundera över alternativa sätt att lösa problemet).
Ja det kan verkligen bli intressant... OM det nu är någon som tar på sig dådet med tanke på hur få liv det enligt terroristerna skördade.Men Daesh kommer att ta på sig dådet vare sig de är inblandade eller inte. Blir en intressant konflikt om båda organisationerna säger att de ligger bakom det. Särskilt om Al Qaida också blandar sig i.
Nä, han missade tunnelbanan, sprang ut igen och hoppade på Arlanda Express. Sen tog han buss tillbaka till Märsta. Han identifierades på tåget och sen i Märsta. Civilister följde efter honom när han lämnade den mack där han identifierats, tack vare det så greps han så fort.Enligt media/polisen gick han norrut och tog sedan pendeln eller tunnelbanan till Märsta där han greps.
Så den i högvakten som när jag var barn körde bort mig från en kanon skulle utan repressalier skjuta skarpt på mig istället om han kände för det? För han avgör själv?När jag gick högvakten hade vi order om att skjuta skarp vid behov, behovet avgör soldaten själv.
Så patronerna i k-pisten är skarpa.
Tunnelbana till Märsta?Enligt media/polisen gick han norrut och tog sedan pendeln eller tunnelbanan till Märsta där han greps.
När jag gick högvakten hade vi order om att skjuta skarp vid behov, behovet avgör soldaten själv.
Så patronerna i k-pisten är skarpa.
Äh, främlingsfientlighet och rasism är ingen demokratisk grundpelare.Jag tycker att gammeln och några andra som postar i den här och liknande trådar som imte delar majoritetens åsikter absolut ska få göra det eftersom det är en demokratisk grundpelare att alla ska få göra sin röst hörd. Ur en socialantropologisk synvinkel ger de en utmärkt insikt i hur den typiska SD väljaren och/eller högerextremisten resonerar och tänker. Och hur de upplever världen. Deras rädslor inför den globala värld vi lever i idag. Jag vill uppriktigt förstå deras motivation och ideologi eftersom den står så långt ifrån min egen. Hur definierar tex gammeln vad en främling är?
Känner hen en större samhörighet med andra europeiska högerextremister än säg svenska medborgaren Mohammed eller Gustav Fridolin, som antagligen klassas som 'svensk' men representerar en annan ideologi. Det vore mycket givande om man i debatten kunde nå bortom alla främlingar ska ut och varför hen öppnar fönstret och skriker det.