Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man bör tänka över om man kan skicka in hästen före i andra situationer. genom stalldörr o in i boxen. Jag som inte är ense med NH-filosofin att man inte ska prata med dem säger- Gå in! Orden som de kan från tidigare.Dum fråga kanske men hur gör ni med grimskaftet när ni skickar in hästen själv före? Min häst är väldigt alert jag behöver bara peka på bakdelen så flyttar hon den och jag använder repgrimma med långt ledrep för att få tydliga signaler. Problem vid lastningen med att jag inte kan lägga det över ryggen då hon trampar på det.
Bara för att förtydliga. Hästen är mycket alert på kroppspråk, men vägrar gå in först. Sätts fast med vanlig grimma i transporten inte i regrimman.
Jag tycker det är fiffigt att ha en godishink i fram på transporten, då får de liksom en liten extra knuff att gå in självmant. Man måste ju inte göra det så krångligt för sig.
Man bör tänka över om man kan skicka in hästen före i andra situationer. genom stalldörr o in i boxen. Jag som inte är ense med NH-filosofin att man inte ska prata med dem säger- Gå in! Orden som de kan från tidigare.
Hästar som är lärda att ALLTID gå bakom kan hamna i konflikt.
gällande lastning där hästen aldrig varit inne i ett skåp förr går jag alltid med i början, när det går bra börjar vi med att försöka skicka in, men vågar den inte följer jag med .. tills den vågar. Får trevliga erfarenheter.
Använder lina i början o sen lägger det över ryggen på rutinerade hästar.