Läskigt samtal, hjälp

Sv: Läskigt samtal, hjälp

Sånna här killar går det ju tretton på dussinet. Jag fattar inte att du bara satt där och lyssnade minut efter minut? Det är ju bara att lägga på luren när man märker vart det lutar

tänkte lite samma sak ja me faktiskt...lägg på luren direkt lyssna inte på de....känns som om man accepterar de lite om man lyssnar på de!

kl

Först när han började snacka så trodde jag att jag hörde fel. Mens en när jag verkligen hörde att han var störd i huvudet, så lyssnade jag vidare för att försäkra mig om att han inte skulle ringa upp senare. Och om jag nu skulle anmäla så ville jag höra om han så nåt extremt t.ex. "Jag ska mörda sig om du säger nåt"... Men han sa ju inte riktigt sånna hemskheter.. Om jag hade lagt på luren hade jag gått och haft ångest i en vecka, eftersom jag hade varit skitskrajj att han skulle ha ringt upp.

Jag har pratat med mamma och hon verkar tycka att det är lite 'onödigt' att anmäla.. Kan man göra det utan att hon märker tro?

Du kan göra en polisanmälan via telefon lr. gå till stationen. Jag fick hemskcikat en kopia på anmälan sen. Hon behöver inte veta det, utan det ör DU som gör anmälan.

Jag tycker du ska göra det. Jobbar på ett callcenter företag, där sålde vi produkter och det ringde alltid in en kille som var allmänt snuskig mm. Vi polisanmälde varje gång, tror polisen hade 50 anmälaningar av oss :rofl: Sen tog dom det på allvar och började leta rätt på honom. Sen av han fast och han var tydligen ökänd av polisen.

Så gör en anmälan!

Okej, men tänk om hon ser brevet i posten? Då kanske ohn blir arg för att jag gjorde det utan att säga nåt.. Men hur går en anmälan till egentligen? steg för steg alltså?

du ringer, du berättar, du lägger på ;)
du kommer få säga hela ditt personnummer, då får dom fram din adress. sen kommer det som sagt hem ett brev. be dom skicka det i ett kuvert utan polisloggan på (säg även anledningen till att du vill det) så kommer din mamma säkert inte att ana någonting

Precis som Ylva86 säger så kan de bryta "spärren" på dolt telefonnummer men jag har för mig att det kostar pengar.

Mina svärföräldrar drabbades av en knäppgök som ringde och "terrade" dem ständigt men de anmälde det och fick reda på vem det var så det går! Men som sagt jag har för mig att det fick betal för det men jag kommer inte ihåg hur mycket.

Om personen ringer dig så säg ifrån på skarpen att du kommer att omedelbart ringa polisen och att de kan ta reda på telefonnumret.

Okej, men tänk om hon ser brevet i posten? Då kanske ohn blir arg för att jag gjorde det utan att säga nåt.. Men hur går en anmälan till egentligen? steg för steg alltså?

Jag tycker faktiskt att din mamma borde ta din rädsla på allvar. Hade min 18-åriga dotter berättat en sån sak för mig och i fall personen inte ger sig så hade jag anmält direkt!

Det händer alldeles för mycket otäckt med barn, tjejer och kvinnor för att låta en sån skitstövel komma undan.

Säkert är det inget allvarligt utan bara en liten feg skit som sitter där och tror han är anonym. :mad:

jag tycker också att du ska anmäla! det kanske verkar svårt att få fatt på den här personen och stor risk är att det inte händer något, men det kan också vara så att det kan kopplas till flera fall av trakasserier!

när sådant här händer så kan det vara bra att anmäla för sin egen skull, för att känna att "så här får ingen göra mot mig".
om den här personen ringer igen så kan det också kännas bra att kunna säga att du anmält honom till polisen.

kanske kan du prata med din mamma igen? jag tror inte att hon blir arg för att du anmäler om det känner att du vill göra det!

hoppas det går bra för dig!

Kan man verkligen be dom skicka brev utan polisloggan?

Okej, men hon verkade tycka att, "nä, men inte ringer han igen, det spelar väl inte så stor roll".. =/

Hej!

Och om dom verkligen planerar att göra slag i saken? Hur var det? Ta med en 12-åring i filmen? Tycker det låter barnporr så det visslar om det! Anmäl för guds skull, dårarna där ute verkar ju bara bli värre och värre..

/ Lavinia, vars mor har hemligt nummer för att undkomma dåren som förföjt henne i 20 år..

Såg ett program på tven för ett tag sedan. Det handlade om ett par från sverige som åkte till texas för att pröva något som hette ponny tailing. Det var så att tjejen i fråga gick igång på att vara häst (?!) Hon gick på alla 4 med släp efter å sin kille sittandes på släpet å massa äckliga saker... verkar som om du råkat ut för en som gillar sådant, uch...
Men håller med vissa andra talare, ska det ha med en 12 åring i filmen så är det ju barnporr!...
ÄCKLIGT!!

Gode tid, det finns verkligen alla varianter!!!!!

Pony tailing? herregud, det finns så en sak för alla. men hur sjuk i huvudet får man vara egentligen? hur kan man ens tända på att "leka häst" :crazy: Men undra om jag vågar anmäla..

Det heter ponyplay, det som programmet handlade om, och är en rollspelslek. Det var en av mina bästa kompisar som var med. Hon ville prova på något nytt och är för övrigt fullt normal och varken utnyttjar djur eller barn. Vad vuxna friska människor gör i sänghalmen bör inte behöva blandas ihop med sjuka individers telefonsamtal.

Jag tycker att du gör som du vill. Du bör vara medveten om att han säkert överdrev för att skrämmas, och att han kanske inte ringer igen. Å andra sidan, tycker jag att det är en vidrig person som gör något sådant och du borde naturligtvis få känna dig trygg. Kanske polisen redan vet vem han är?

För att själv få skrämmas lite bör ni allihopa vara medvetna om att våldtäktsmän ofta börjar som blottare. Små brott gör inte det mindre allvarligt. Men det kommer väl alltid att finnas "busringare".

Ja, jag antar det.. Men han frågade ju också vad jag brukade ha på mig när jag red, och om jag hade tävlingkläder, om jag inte hade det, så hade hans flickvän tävlingkläder som jag skulle få låna m.m. :(

var försiktig min vän.

Jag fick såna samtal för väldigt många år sen (innan nummerpresentatörens dagar) när jag annonserade efter att köpa en häst....

det lärde mig att aldrig nånsin lämna ut mitt telefonnummer eller något som kan spåras till mig förrän man vet vad det är för människa.

Snälla gör det i framtiden. Jag blir orolig, har själv en liten tjej som jag kommer hålla efter stenhårt, världen är full av galningar!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 076
Senast: Mickizz
·
Samhälle Jag har fått ett problem. Eller fått och fått... Har haft detta problem tidigare! Sommaren 2009 köpte jag och dåvarande pojkvän hus i...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka