Läskigt samtal, hjälp

Sv: Läskigt samtal, hjälp

Jag fick för många år sedan ett tips från polisen om att hålla kvar linjen öppen tills det började tuta, Då skulle de ha möjlighet att spåra samtalet. Jag vet inte om det stämmer, men det är väl värt ett försök om man blir drabbad. Du ska anmäla snarast! Sådana människor som han som ringde dig borde inte få gå lösa!

Jag fick för många år sedan ett tips från polisen om att hålla kvar linjen öppen tills det började tuta, Då skulle de ha möjlighet att spåra samtalet. Jag vet inte om det stämmer, men det är väl värt ett försök om man blir drabbad. Du ska anmäla snarast! Sådana människor som han som ringde dig borde inte få gå lösa!

Okejj, jag hörde faktiskt ett tut där i mitten av samtalet elr vad det nu var, men jag tänkte inte så mycket på det :idea:

Men han sa typ flera gånger i början av samtalet att han hade jättelite batteri, har det nåt med saken att göra tror ni?

*kl*

Det är inte riktigt sant att Polisen kan få fram alla nummer som är dolda.

Om personen i fråga har ett oregistrerat kontantkort får man ju visserligen fram numret men inte vem som har det. Alltså vet man ändå inte vem det är. Tyvärr något som just sådana här vet om och många köper ett kontantkort, laddar det med 50 kr, ringer slut på summan, slänger och köper ett nytt.

När jag kollade upp med mitt telebolag sa de att de aldrig släpper numret till en privatperson. Polisanmälan måste göras.

Att hålla luren tills det börjar tuta gick nog för ett antal år sedan. Numera bryts samtalet direkt.

Det är förstås sant. Oregistrerade kontantkort är inget att göra åt.

Okej, men tycker du att jag ska anmäla ändå eller? Är det värt det, om han nu aldrig ringer igen?

Ah, nej givetvis. I mitt hövve var det underförstått att samtalet kom från en fast telefon, vilket.. öh... logiskt det troligtvis inte gör om mannen i fråga kan sin kriminologi.

Hm? Kan det vara olika mellan bolagen då? Har en bekant som blev utsatt för ett liknande scenario, mot betalning fick hon ut numret och personen det var registrerat på. Sedan gjorde hon en polisanmälan. Lite bakvänt alltså. Om jag minns rätt fick hon betala ca 1000 per spårat samtal.

Okej, jag har då Hale*op.. Åh, vrf kunde jag inte fatta det här när det nu stod dolt nr :( allt verkade skumt från första början

Okej, men tycker du att jag ska anmäla ändå eller? Är det värt det, om han nu aldrig ringer igen?

Klart som sjutton du ska anmäla !!! Vad är du rädd för ? Att han ska veta om det ? Han sitter nog bara och garvar som f*n och är "jättestolt" att han lyckades skrämma en liten hästtjej...

Förstår inte ens varför du inte anmält det än... Som sagt antingen så händer ingenting, du har gjort ett "samtal" för mkt, eller så får de tag i han och han "skrämms" tillbaka... En "win win" situation !!!

Kastat på luren. Förmodligen är han bara ett "pervo" som tänder på att prata snusk på telefon med oskyldiga tjejer, och kommer nog inte att söka upp dej. Men polisanmäl honom för säkerhetsskull, kanske polisen kan spåra samtalet..

Om personen i fråga har ett oregistrerat kontantkort får man ju visserligen fram numret men inte vem som har det. Alltså vet man ändå inte vem det är. Tyvärr något som just sådana här vet om och många köper ett kontantkort, laddar det med 50 kr, ringer slut på summan, slänger och köper ett nytt.

Det går att spåra i vilket område kortet har använts.
(Tror jag).

Usch - fy vad mycket otrevliga typer det finns därute! Nästa gång jag har inne annons uppger jag nog bara e-mailadress och mobilnummer (har kontantkort) så eventuella puckon inte kan hitta mig eller min häst!:crazy::eek:

Tänk på att inte ha nummret registrerat bara, ifall du inte vill att de ska kunna få tag i namn och adress :idea:!

Fy f*n vilka perversa människor det finns - Tror de på fullaste allvar att de ska hitta medverkande till sexfilmer på hästsidor där folk seriöst söker efter medryttare/medryttarhäst? Samt söker ston för sexuella tjänster - Sjukt! :eek:

Ta med dina föräldrar till polisen och anmäl händelsen. //Linda

Fick oxå ett konstigt mailsvar här på buke-annonser en gång.
(ett par som ville ha en tredje person i sitt förhållande)

Jag undrar bara, vad är det för j**vla knäppgökar som letar ibland hästannonser och svarar på hästannonser????????

Jag menar, det finns ju annonssidor för det som de letar efter, är det inte bättre att vända sig dit??

Min dotter brukar säga att hon är nekrofil och frågar om dom kan träffas på ett undanskymt ställe då hon får snuskgubbar på datorn, funkar klockrent. En nekrofil har sex med döda, ingen gubbe har velat träffa henne hitills. och min dotter är förståss ingen nekrofil på riktigt!

Det är väl bara att slänga på luren.Varför ens försöka ursäkta sig snällt när såna människor ringer?
Antar att det säkert stod privat nummer om han ringde på mobilen,kräk som han vill väl inte riskera att han åker fast för trakasserier, vilket du faktiskt ska anmäla honom för.

Jag vill inte råda dig till att anmäla eller inte. Personligen tror jag inte att jag hade anmält. Chansen är större, tror jag att han aldrig hör av sig igen. Hade han hört av sig igen hade jag anmält.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 076
Senast: Mickizz
·
Samhälle Jag har fått ett problem. Eller fått och fått... Har haft detta problem tidigare! Sommaren 2009 köpte jag och dåvarande pojkvän hus i...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka