Läskigt samtal, hjälp

B

Bettan_G

Jag hoppas tråden ligger rätt nu, annars var snäll flytta den :)

Jag satte ut en annons för nån dag sen ang. medryttarskap och sa att jag sökte en häst att rida. Idag för ungefär en timma sen, ringde det en kille på kanske 25-30 år och sa att hans flickvän på 16 år hade 2 hästar som hon hade i nån stad längre söderut.

Hon skulle flytta hästarna hit där jag bor inom en kort tid sa han. Sen började han fråga frågor om hur mycket jag vägde, hur lång jag var och om jag gillade dressyr. Jag svarade på några av frågorna men verkade tveksam av mig (ville inte ge ut för mycket info. eftersom det hela verkade skumt).

Sen sa han att hans flickvän skulle ha specialbeställt en bröstsele till sin shettis, men när den kom så sa han att den hade varit till hans flickväns bröst (specialbeställaren hade tydligen "missuppfattat" henne) :confused: Sen så sa han att dom skulle ha en som filmade när han och hans flickvän "använde" selen, och att i slutet av filmen skulle betäcka henne :crazy:

Jag sa massor av gånger att jag inte var intresserad men han fortsatte att prata om den där filmen som han ville att jag skulle vara med i och "leda" henne som en häst medan hon gick på alla fyra. Då sa jag att jag ville absolut inte vara med i nån film och ring mig aldrig mer igen, klick!

Han sa även att dom skulle ha med en 12-åring som skulle vara med i filmen :( Detta var uppenbart en mycket störd person, och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra :confused: Min adress går att kolla upp på eni*o och liknande + att han hade dolt nr, så det finns inte mycket jag kan göra antar jag.

Vad hade ni gjort, och har ni varit med om liknande?

Sv: Läskigt samtal, hjälp

Fy f*n vad läskigt. Riktigt äckligt oxå.

Vet inte vad jag hade gjort om jag råkat ut för det :crazy:

polisanmäl
det är fler här på buke som råkat ut för liknande saker. tyvärr finns det inte mycket mer att göra

Polisanmäl! Särskilt viktigt eftersom jag ser på din profil att du inte är myndig.

Jag råkade ut för något liknade, inte fullt så hemskt, men vidrigt ändå.
Hade också annons om att jag letade medryttare, dock endast med mejl adress, tack och lov inte tel numer.
En kille mejlade och sa att han var så intresserad av att rida om det var ett sto (????)

Nu är det ett sto, så jag mejlade tillbaks och sa att det var ett sto, samt bad honom berätta mer om vad han hade för rid erfarenheter osv.

Fick svar att han hade ridit ston i x antal år (mins ej vad han skrev) och att han var Så skicklig på att hantera ston även trilska sådana (hans ord)
Nu började jag rynka pannan, men jag är trots allt en rätt naiv person som inte ens i min vildaste fantasi kunde misstänka…

Vi fortsatte och mejla fram och tillbaks, innan till och med trögtänkta jag fattade…
Sedan öppnade jag inte hans mejl mer (för att inte riskera att jag svarade i alla fall)
Till sist slutade han att mejla…

Hemskt att det finns sådana här, otäckt är det, och jag var jätteglad över att mitt tel numer inte stod i annonsen… .

Polisanmäler du kan de kolla upp hans nummer även om han har dolt det. Telebolaget släpper spärren när polisen begär det. Annars finns det ett bra sätt och det är att ryta åt honom att dra åt helvete och lägga på luren. Har jag gjort när det ringt några wackon då och då. Man kan även hota med att spåra. Tror i och för sig inte att du behöver vara så orolig men man vet ju aldrig. Det finns ju faktiskt gott om knäppisar.

Ja jisses...när jag blev drabbad av ett annonspucko så började jag att skratta åt honom och sa "du...farsan är snut så det tar bara 15 minuter så vet han vem du är":devil:....hö hö gissa om det sa klick...

Jag vill absolut inte dra alla killar/män över en kam, men jag blir alltid misstänksam när det ringer en grabb på hästannonser.

Ps....min farsa är svetsare....hi hi :rofl:

Om snuten då tar reda på vem killen är så kan ju din farsa alltid svetsa fast honom någonstans:idea: Skämt åsido, jag har genom många års erfarenhet lagt märke till att killar inte tycker att det är så kul att snacka snusk med någon tuff typ som ryter till och säger ifrån. Blev även uppmanad av Telia när jag hade en telefonmarodör (som jag nog vet vem det var) att hota. Han lade av!

Vad obehagligt. :crazy:
Du bör anmäla till polisen, både för ofredande och definitivt att de ska ha med en 12-åring i en sexuell film!

ja, jag fick ett sådant samt för flera år år sen.
det läskiga va dessutom att killen berättade i detalj vad jag hade haft för kläder på mig den dagen! Jag va inte speciellt gammal då. runt 14-15 år kanske...

en vecka senare såg jag i tidningen att dom gripit en 35 åring som hade ringt och förföljt vissa tjejer...jag fattade direkt att det va han som ringt till mig.

Som sagt polisanmäl!! De kan få fram personens nummer !

kl

Svarar till dom flesta nu: men kan man verkligen polis anmäla om han hade dolt nr? mamma sa att odm inte kunde det, men det var ju nån som sa att dom släppte spärren elr hur det nu förklarades.. Tack för alla svar <3

ja, jag fick ett sådant samt för flera år år sen.
det läskiga va dessutom att killen berättade i detalj vad jag hade haft för kläder på mig den dagen! Jag va inte speciellt gammal då. runt 14-15 år kanske...

en vecka senare såg jag i tidningen att dom gripit en 35 åring som hade ringt och förföljt vissa tjejer...jag fattade direkt att det va han som ringt till mig.

Jag hade typ aldrig vågat gå ut :eek: *önskar att det fanns en äbnnu med förvånad smiley* Fan vad äckligt asså!

ja! det kan du
även om dom inte kan få fram numret så har dom i alla fall en anmälan. dyker det då senare upp någon som han ringt till och sagt samma sak, där dom fått tag på vem det är, så finns det ju fler anmälningar vilket kan leda till större eventuellt straff

Okej, det är ju sant, ska prata med mamma om det här! Alltså hur fan kan man ens ara så störd att man ringer runt till 14 åriga tjejer och ber dom vara med i en äcklig sex-video?

Sånt här ska man alltid anmäla!!! Prata med dina föräldrar och berätta precis allt som sagts (om du inte redan gjort det) och be dem hjälpa dig. Man kan bara komma åt såna här genom att anmäla!

Mvh Lina

Att ha dolt nummer innebär inte att man är den osynlige mannen precis, även om folk verkar tro det. Du kan själv göra en anmälan till telebolaget och mot en avgift (hög sådan) kan de avslöja numret för dig. Går du däremot till polisen går det snabbare och bör inte kosta dig en krona, om det är polisen som begär det.

Lycka till.

Okej, jag har sagt det mesta, men som sagt så ska jag prata med mamma!

Att ha dolt nummer innebär inte att man är den osynlige mannen precis, även om folk verkar tro det. Du kan själv göra en anmälan till telebolaget och mot en avgift (hög sådan) kan de avslöja numret för dig. Går du däremot till polisen går det snabbare och bör inte kosta dig en krona, om det är polisen som begär det.

Lycka till.

Okej, tack för tipset :bow:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 076
Senast: Mickizz
·
Samhälle Jag har fått ett problem. Eller fått och fått... Har haft detta problem tidigare! Sommaren 2009 köpte jag och dåvarande pojkvän hus i...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka