Långtungeskink

Sv: Långtungeskink

Jo verkligen, men det är ju som jag skriver jag har lyxen av att kunna vara lat. Just för att jag har fixat så att jag har lyxen av att kunna vara lat vissa dagar. Då tar jag mitt ansvar som desvärre många andra misar att sköta. Åh jo verkligen, hatar när det händer. Man säger någotning å så blir man kallad dum i huvudet för att man är yngre å inte har lika mycket erfarenhet å liknande, trots att mina djur är i toppskick trots ålder.

Jo majs är otroligt billiga i dagens samhälle kostar ju i princip ingenting. Grymt, sköter man dom rätt så behöver dom förhoppningsvis ingen veterinär överhuvudtaget. Visst ibland har man otur med sina djur å man måste uppsöka endå, men då gör man det oxå. Istället för att slänga den gamla i komposten och köpa en ny :mad:

Majsarna är barnsligt billiga. Och föräldrar låter barn köpa en söt majs för 250 kr för att ungarna tjatar. Sen får den bo i en petbox i resten av sitt korta liv utan värme och endast ibland kanske man kan slänga till den en pinkis (om det inte är för äckligt)

Vet flera gånger då folk köpt leopardgeckos (också bissart billiga) och sedan haft dom i små petboxar utan värme och försäkräckt frågat varför den inte äter och varför den inte verkar kry, ingen har läst på om djuret. Och dom tänker värkligen inte gå till vetrinären med den. Den var ju så billig! en reptil är inte värd tillräckligt mycket helt enkelt..

Jag har tyvärr sett bra mycket billigare än så på zoo så det är inte konstigt att föräldrarna köper en billig leksak till sina barn, dom vet ju inte bättre heller eftersom att dom inte har kunskap.

Folk borde köpa katter till sina barn istället, billiga å lättsköta. Det enda man faktiskt måste göra med en bondkatt är ju kattmatt, färskt vatten å rensa lådan å det kan varenda människa i huvudet utan att läsa någon information. Resten kommer oftast endå som kelandet å gossandet. är ju inget riktigt jobb direkt.

Men folk köper ju faktiskt katter också som dom sen inte sköter om. Så även om det är lätt verkar det ju inte gå fram där heller.

Summan av det hela är väl.. Köper du ett djur är det DITT ansvar. Du får ta hand om det på bästa sätt.

Nej tyvärr, det funkar inte heller. Men dom är oftats lättare att ta hand om och lättare för att föräldrarna att berätta hur dom ska skötas om eftersom att dom vet hur en katt ska skötas om. Det är ju desvärre något som föräldrar inte vet om ödlor, andra reptiler m. fl.
Det finns ju tyvärr rötäg på alla planer inom djurhanteringen, riktigt tråkigt är det. Synd att inte ett system införs så att iaf om man har misköt djur tidigare så är det helt omöjligt för en att införskaffa nya djur. tyvär så funkar ju dock inte det tack vare svart marknaden och övriga saker.

Verkligen, en stor lag i det hela som helt klart bör följas.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 113
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Har en 3 årig mellanstor hund (11kg) som jag måste byta foder på. Äter idag Alpha Spirit men är för dyrt och för hög fetthalt, måste gå...
Svar
6
· Visningar
406
Senast: Migo
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 615
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar