Långhårig schäfer finns det?

Sv: Långhårig schäfer finns det?

:eek:
Mina bilder blir bara större och större, vad gör jag för fel:mad: Sådär stora har de inte varit förut ju:crazy:

Du klarar ju åtminstone att lägga in bilder!!! Det har inte jag lärt mig än. Sånu ska jag leta i mina album och sedan försöka lära mig lägga in på Buke så jag kan visa min gullegris.

Bilderna är jättefina, han är helt underbar. Jag längtar..

KL

Min schäfer kom ifrån en korthårskull.

Fast hon var inte så långhårig, mest vid öronen.

Semester072.jpg

Semester086.jpg

Senast ändrad:

Jag är ju inne på mitt tredje långhår (alla reggade) och ingen har varit klumpig på något vis mer än i tonåren.
Första hannen var liten, 60 cm o 32 kg och av medeltjocklek m mycket päls, både lång o tjock - en loj herre m massor av bus.
Tiken var liten, 52 cm o 25 kg med fin lång päls - snabb som en iller och en höft m anmärkning - märktes av dom sista åren av hennes 12. Då fick hon ta det lite lugnt.
Nuvarande hanne är stoor, 70 cm o 40 kg tung men i mycket fint hull. Var oerhört klumpig som 2-åring och slog kullerbyttor i högt gräs då han ofta snubblade på ingenting - bakbenen verkade vingliga men han visade sig vara perfekt i höfterna och nu som trimmad 3-åring är han oerhört smidig. Kollegans dobermantik har inte en chans när dom räjsar - han springer som en vinthund - lågt och enormt kraftfullt.
Han har en inte så lång päls men så tjock att den är svår att borsta igenom m karda.

Hehe, det tog tid innan jag lärde mig det också:D
Försökte gå in och minska men jag fick någon fråga om det var riktigt säkert att jag ville ändra bla bla... Klickade då på avbryt, man vet ju aldrig vad som händer:rofl:

Är ingen hemlis.
www.winlunds.com
En norsk kennel - någon här på Buke har hans pappa faktiskt.
Dom avlar inte på de linjerna längre - vet inte varför dom avlade på det från början utöver hårlaget - föräldrarna har inga meriter men ok stamtavla bakåt.
Jag tog honom som omplacering sommaren 06 och vi kämpar än med vardagliga saker som att gå ordentligt i koppel osv - massor av hund är det.

Det finns ju uppfödning i USA av schäfer med lång/kraftig päls, där hundarna blir stora och kraftiga och med behagligt temperament. Dom kallas för något annat än schäfer, men minns inte vad.
Dessutom finns/fanns det en dam i Småland (tror jag) som avlar efter samma idéer.

Någon som vet mer??

LIA

Min faster hade uppfödning på endast långhåriga schäfer m stam å allt... Å min morbror tävlade m deras avelshane i skydd å lydnad å dom tog många vinster i hela sverige. Men sen så såldes han till polisen i med min faster separerade å lade ner uppfödningen å polisen som har han har aldrig träffat på någon bättre hund å min faster får blommor varje jul från hundpatrullen inom polisen för d en av deras bästa hundar dom haft å gett jätte fina avkommer... Men han gick tyvärr bort för 2 år sen pga ålder han blev 11... Så visst finns dom å han var nog en av dom grannaste schäfrar ja någonsin sett :love:

Ser jättefina ut!
Undras om det är hon som annonserar ut vita valpar just nu?
Svårt att veta eftersom det inte står något namn på hemsidan...:confused:

Prova att dra iväg ett mail.

Jag tycker sidan ser likadan ut som när jag såg den för ett par år sedan, så jag undrar...

LIA

Fiffi..

Din hund är så himla vacker.! :love:

Påminner mig om min första hund Wolfgang.

Skaffade mig en långhårig schäfer igen dock så är han mer svart, sökte länge efter en med samma färger som Wolfgang och din hund men det blev en Lucifer i stället.

Din hund är näst efter Wolfgang(såklart) det finaste jag sett.

Han är så himla vacker din vovve:love::d

På tal om bilder så skulle jag nu fvilja lägga in en bild på min älskade GRANDI som ju är upprinnelsen till hela denna tråd...
Men jag hittar inte hur jag ska göra
Försökte kopiera in bild från mina album men det gick inte
Hjälp!

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 577
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 703
Senast: hollypolly
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 396
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka