Långhårig jack russel ????

Sv: Långhårig jack russel ????

din hund kan inte räknas som långhår ;) han är efter ett korthår och ett strävhår, allstå ärvt strävhårets päls som du inte trimmar , En otrimmad strävhår är vad du har :p

För att räknas som långhår ska han vara långhår inte otrimmad strävhår ;)

Tex om du inte trimmar en strävhårs tax blir den också långhårig men aldrig en långhårs tax för den bär inte på långhårs genen :) Det finns ingen långhårs gen i Jack russel

tesora

En broken är en korsning mellan en strävhårig och släthårig JRT och de ser inte ut sådär som din ser ut.

Vart är din reggad?

Det finns tre typer av päls på en JRT.

Släthårig:
normal_Isabellaapril07-10.jpg

Broken:
JackRussel.jpg

Strävhårig:
columbus.jpg

Jag har hållit på med Jack Russell sedan 1999 och jag har aldrig sett en långhårig - inte ens som fel. Däremot finns det ju misskötta strävhåriga med lite halvtaskig pälskvalitet som kanske kan se långhåriga ut, men då ser de ju ganska så lurviga ut också.

Hon är reggad i kennelklubben tror jag. Jag har inte pappren framför mig och har helt uppriktigt sagt aldrig brytt mig. Men det var vad som sagts mig, att hon är broken. Vad skulle du kalla pappan? Mitt inlägg är borta av någon anledning men du såg väl den länken kanske? Annars skicka PM.

Jag har tyvärr inte kvar pappret från den enda :-) utställningen vi varit på, men annars stod det något om pälsen där. Jag tror inte att de fullständigt dissade den utan jag fick nog tvärtom lite beröm över att den var såpass fin som den var, just då... Sen hade hon väl inte poäng som en champion direkt utan jag ville bara ha något slags utlåtande på henne om jag vill ta valpar i framtiden.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 296
Senast: Tiger tok
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 511
Senast: ildiko
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 112
Senast: valpköpare
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 395
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka