Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Haha, ja, han är jävligt liten, men jag tycker faktiskt inte att jag är sådär jättestor på honom. Väger iofs inte så mycket heller.
Men det såg lite kul ut när min kompis, strax over 170 och med ganska långa ben skulle rida honom en liten sväng. Vet inte om det hade varit så bra för honom i längden. Visst att dom är starka, men jag tycker inte att man kan använda det som ett argument för att ALLA kan rida islandshästar.

Nä jag tyckte inte du såg så himla stor ut på honom :) Trodde han var större, haha :p

Ja, visst har han!
Tror han kallas mörkfux. Är mer mörkbrun på vintern, men på sommaren blir han lite mer rödbrun, lite nötbrun eller så.
Men de konstiga är att manen blir mörkare på sommaren, alltså de är ju ganska mörkt i hårremmen på vintern med, men på sommaren försvinner nästan allt de ljusa, då e de mer enfärgat, fast fortfarande lite ljusare än han själv. Rätt konstigt faktiskt.

28569_1211926046.jpg

Jag på b-ponny

35553_1209835391.jpg

jag på häst :o

jag kan ju själv säga att jag känner mig liten på häst även om jag bara ridit en "stor" häst och det är den på bilden. Så jag känner mig kanske lite stor på b-ponnys men lagom på andra större ponnyer, vad tycker ni? svårt att se på bara två bilder plus att jag har hoppläder på stor hästen men ändå :angel:

Jag personligen tycker du ser lite stor ut på b-ponny bilden. Storhästbilden var så mörk så den var svår att se något alls.

Hej :)
Jag tkr att du såg alldeles perfekt ut på b-ponnyn men väääldigt liten ut på den stora !
Kramkram

nejdå :) lagom!! och du rider ju barbacka då kan ju benen gå nedanför magen en bit lätt utan att man är för stor!! med sadel oxå iof :D
Oxå äre väl en Isis? ;)
kram kram

Kan jag rida en maxad d-ponny? Är 175cm lång och väger 54 kg.

Senast ändrad av en moderator:

Ja med den vikten borde det inte vara några problem. Har du bara bra balans så spelar nog inte längden nån roll heller.:)

Skönt att höra :)
Har bra balans så det ska nog gå bra :banana:

Tror de va mig du svarade.

Tyvärr så har han blivit så fet nu att benen knappt når nedanför magen, de är i jämnhöjd ungefär. De låter honom gå på för mycket bete, har försökt påverka får hoppas att de lyssnar snart och skär av hagen lite. Fetknopp!:angel:

Såhär kan det tydligen se ut med en ryttare på 160 och en ponny på 130. Jag är förvånand över att det inte ser värre ut! Vad tycker ni? ;D
SDC10228.jpg

Det ser helt okej ut! Jag har sett person på ca 1,74 och väga rätt lite ridit en stark B-ponny hingst utan problem. :cool:

Storleksmässigt ser det jätte bra ut tycker jag!

Blir dock lite fundersam över hur sadeln ligger(alldeles för långt fram?)? Eller vad det är för sadel? Den måste vara extremt liten?:angel:

håller med, sadeln ligger för långt fram och ser ut att ligga på bogbladen.

Korrekt. Sadeln är hemsk. Eftersom jag bara red hästen en enstaka gång är det lite svårt att göra något åt dock... kan ju inte köpa en ny sadel bara för det :( och jag la naturligvis inte sadeln så långt fram, men den sitter så dåligt att den glider, fick sadla om ca tre gånger under det korta ridpasset.

Finns en bild, tagen bakifrån, där det syns hur min röv verkligen inte får plats :D kanske lägger upp den sen om jag orkar. det ser skitkul ut!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 200
Senast: QueenLilith
·
B
Hästmänniskan Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men mod. får flytta den om den ligger fel. ;) Jag har sedan barnsben ridit på en...
Svar
11
· Visningar
2 895
Senast: FrontLine_
·
S
Western Hej som ni vet är jag Helt ny på detta forum och på buke. Satt och kollade runt och upptäcket att många är så lång och stor på sin häst...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 719
Senast: Piraja
·
H
Ridning Vill börja med att skriva att jag VET att det redan finns liknande trådar där folk skriver om deras rädsla för hästar och ridning av...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
13 723
Senast: help_me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar