N
NeaN
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!
Har hört att man ska ha hästens manke i axelhöjd.
Senast ändrad av en moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulel inte slänga upp en ryttare på 90 kilo på en otränad häst!
Låt en lättare ryttare träna upp hästens muskler sedan provar man helt enkelt med ryttaren på 90 kilo
Hästar säger ifrån när dom tycker det är för tungt samt att man ser hur dom går med bakbenen de ser liksom tungt ut att gå med bakbenen då vet man att det är för mkt!
Då uppfattade du de fel för det var inte så jag skrev he he
Jag menade med att man slänger inte upp en tung ryttare(90 och uppåt) på en otränad häst som inga muskler har.
Då är de bättre att slänga upp en lättare ryttare som år träna upp musklerna på hästen och när hästen är i tävingskondis full med muskler kan man prova med att sätta upp en tung ryttare.Hästen säger ifån om det är för tungt genom att slänga av ellr gå konstigt ansträngande med bak och sjunker ihop!
Jag tycker som så kan låta hårt.. inte många tjejer är över 180cm jag är 175 och det är sällan YTTERST sällan jag stöter på tjejer som är längre än mig.
Jag väger 62-63 kilo.
Tjejer som är 165 cm och väger 90 kilo är kraftigt överviktiga..
De går att banta man har ett val och så länge man väger 90 kilo tycker jag att man kan gå med hästen eller köra. Men man rider inte om inte hästen är en arbenner eller shirehäst som klarar av dessa vikter!
Och på en otränad häst är det nästa djurplågeri att slänga upp en sån tung människa på en hästrygg!!
Jag skulel inte slänga upp en ryttare på 90 kilo på en otränad häst!
Låt en lättare ryttare träna upp hästens muskler sedan provar man helt enkelt med ryttaren på 90 kilo
Hästar säger ifrån när dom tycker det är för tungt samt att man ser hur dom går med bakbenen de ser liksom tungt ut att gå med bakbenen då vet man att det är för mkt!
Jag har en fråga om jag är för lång eller för tung för just en häst jag har tittat på. Det är ett Vbl på 12år, i jättebra kondition.
Jag är 177lång och väger 77kg, hästen är 154cm hög.
Vad tror ni?....
Lånar knapp...
Häst: Islänning på 140-145 cm.
Ryttare: 180, 90 kg. Ej ridit så mkt, men tanken är att han ska lära sig eftersom.
Till att börja med kortare pass på 20-30 minuter i skritt och trav.
Vad tror ni om det?
Då uppfattade du de fel för det var inte så jag skrev he he
Jag menade med att man slänger inte upp en tung ryttare(90 och uppåt) på en otränad häst som inga muskler har.
Då är de bättre att slänga upp en lättare ryttare som år träna upp musklerna på hästen och när hästen är i tävingskondis full med muskler kan man prova med att sätta upp en tung ryttare.Hästen säger ifån om det är för tungt genom att slänga av ellr gå konstigt ansträngande med bak och sjunker ihop!
Jag tycker som så kan låta hårt.. inte många tjejer är över 180cm jag är 175 och det är sällan YTTERST sällan jag stöter på tjejer som är längre än mig.
Jag väger 62-63 kilo.
Tjejer som är 165 cm och väger 90 kilo är kraftigt överviktiga..
De går att banta man har ett val och så länge man väger 90 kilo tycker jag att man kan gå med hästen eller köra. Men man rider inte om inte hästen är en arbenner eller shirehäst som klarar av dessa vikter!
Och på en otränad häst är det nästa djurplågeri att slänga upp en sån tung människa på en hästrygg!!