Långa dressyrschabrak

T

Tind

Vilka dressyrschabrak finns det som är minst 62 ca långa, gärna några cm mer? (länden menar jag det på ryggen, manke-->bak, inte längden rygg-->mage;)) Hoppas ni fattar min luddiga förklaring. Gärna inte så dyra eftersom jag ska sy i dom och vet inte alls om det blir bra:angel: Får gärna vara av lite "fastare" material.

Sv: Långa dressyrschabrak

*putt,putt*
ingen som kan mäta sina schabrak?:)

Jag ska sy om schabraket till en bomlös pad (sy fast fickor till panelerna på undersidan). Och med mina sykunskaper så kan det gå hursom:angel:;). Därför vill jag inte köpa ett superdyrt schabrak då det är förska gången jag ger mig på detta. Panelerna är 60 cm långa och jag behöver i minsta laget 1 cm extra på varje sida, så det bör vara minst 62 cm:).

Jag har också försökt mig på det... Kunde inte hitta något schabrak som var så långt som jag behövde. Det bästa jag kunde komma på var att isf sy två fickor för Skitoinläggen och sen sy fast undersidan av schabraket (allroundschabrak blev bäst med formen på sadeln) och sy det i nån matchande färg, för dom stack ut några cm framtill och baktill hur jag än gjorde. Det största schabraket jag har hittat är iaf Lyckås egna märke och Lamicell Wave.

Men det blir tusen ggr snyggare om du bara syr ett schabrak helt själv... Då blir det iaf rätt storlek.

Sy schabrak själv vågar jag inte ge mig in på, mina sykunskaper är högst begränsade:angel:;). Jag mätte ett lamicell wave schabrak och det fick jag till att det skulle räcka, men känns lite dyrt att lägga såpass mkt pengar på ett schabrak som jag kanske förstör. Sen kan jag mkt väl tänka mig att köpa ett o sy i när jag har testat på ett annat, för dom är grymt snygga:love:. Jag ska titta om jag hittar nått när jag kommer till stockholm till helgen annars köper jag ett Wave endå. Förresten, vad hade du för tyg till fickorna, funderar på luddigt/kraktigt handukstyg, vad tror du o det?:)

Vilka dressyrschabrak finns det som är minst 62 ca långa, gärna några cm mer? (länden menar jag det på ryggen, manke-->bak, inte längden rygg-->mage;)) Hoppas ni fattar min luddiga förklaring. Gärna inte så dyra eftersom jag ska sy i dom och vet inte alls om det blir bra:angel: Får gärna vara av lite "fastare" material.

Lamicell har väll ganska långa schabrak, vet inte xakt hur långa men har ett sådant av dreesyrmodell vet inte vad modellen heter men den är rätt så lång i ryggen:laugh: tror inte jag la mer än 300-350 :- för de schabraket...

Du har fått PM. jag vet ett ställe där du kan specialbeställa i nästan vilka mått du vill :D

mvh
CiaAn

Jag köpte teddy, nåt fleeceaktigt eller vanligt bomullstyg hade nog också funkat bra.

Prova först att sy ihop ett gammalt lakan så som du vill ha det, så får du en uppfattning om hur man ska göra. Tänk också på att du kan behöva sy rätt mkt för hand, alla symaskiner klarar inte att sy genom ett tjockt lamicellschabrak + tyg för inläggen. Och att sy för hand tar tiiiiid..... Tog nästan hundra år för mig att sy ett sånt schabrak med kantband + passpoal.

Jag var på butiken där dom säljer dessa schabrak, och mätte alla dressyr jag hittade, inget passade. Alla var runt 57 cm:(. Dock kändes det som att inte alla schabrak som finns på hemsidan fanns i butiken. Annas tänkta jag att det borde funnits passande där, dom kan ju ha lite knepiga storlekar:p.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 422
Senast: monster1
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
4 096
Senast: Pilot
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 199
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 649
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI