P
Phillippa
Har nu läst flera trådar på forumet om hur mycket folks hästar kostar per månad och har en liten fundering. Har alla köpt sina hästar kontant från början, eller räknas inte det som en utgift varje månad att betala tillbaka till banken? Jag ser ingenstans att det står "och slutligen x kr i lån."
Personligen har jag inget annat val nu när jag skall köpa min första häst än att ta ett litet lån (ca. 20 000 kr) och det räknar jag i allra högsta grad in som en månadsutgift. Summan av kardemumman är att denna utgift kommer att vara det som gör hästen riktigt dyr i slutändan (jag har väldigt tur med kontakter i övrigt).
Så, frågan är helt enkelt om 99% av hästägarna sparar ihop och betalar av sina hästar direkt, eller om lånet faktiskt inte räknas?
Eller, hua mig, är det kanske tabu att prata om?
//Phillippa, som ser fram så oerhört att skaffa häst i höst...
Personligen har jag inget annat val nu när jag skall köpa min första häst än att ta ett litet lån (ca. 20 000 kr) och det räknar jag i allra högsta grad in som en månadsutgift. Summan av kardemumman är att denna utgift kommer att vara det som gör hästen riktigt dyr i slutändan (jag har väldigt tur med kontakter i övrigt).
Så, frågan är helt enkelt om 99% av hästägarna sparar ihop och betalar av sina hästar direkt, eller om lånet faktiskt inte räknas?
Eller, hua mig, är det kanske tabu att prata om?
//Phillippa, som ser fram så oerhört att skaffa häst i höst...