Jag förstår inte. Så bara för att man KAN få betalt så är det sponsring om man väljer att inte ta betalt? Oavsett hur ens behov av avlastning ser ut?
Jag fattar verkligen inte hur man kan se det som sponsring.
Och varför man väljer att ha medryttare om man egentligen inte behöver det på något sätt är lite svårt att förstå för mig. Jag antar att man får ut något av det? Varför göra det annars?
Och jag har aldrig sagt att det är fel att ta betalt. Jag tycker bara att det är en himla trist och konstig attityd att tänka att man "sponsrar" någon genom att ha medryttare. Men oavsett. Det jag menar är att oavsett om detta förekommer så lär det inte vara standard. De flesta som har medryttare har det för att det fyller ett behov och det kan då aldrig räknas som sponsring.
Men varför ska någon rida gratis? Det kostar en jäkla massa pengar att ha häst och få medryttare betalar vad det egentligen kostar och de har heller inget ansvar mer än att rida sina dagar. Rider någon gratis (medioker ryttare) så sponsrar hästägaren dens intresse. Jag hoppas att den som rider gör det av intresse.
Jag tycker att attityden att medryttare alltid gör enorma tjänster är precis lika konstig attityd. Varför är man ens medryttare? För att göra någon en tjänst eller för att man gillar att rida?