Lämpliga husdjur för barn

Sv: Lämpliga husdjur för barn

Jag är en sån som är uppväxt med djurintresserade föräldrar och mitt första egna djur var en iller. Har man intresse och kunskap tycker jag att det är ett djur som är bättre lämpat för barn än tex kanin och marsvin. Illrar är intelligenta, lättlärda och säger till om barn är hårdhänta. Jag själv minns att min lillasyster var ganska "hårdhänt" mot våra kaniner, men illrarna bet ju henne om hon skulle ta för hårt.

Sen är det väl så att inget djur är särskilt lämpligt som enbart barndjur, men det förstår ju också de flesta föräldrar.

Liknande trådar

Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 310
Senast: tomte
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 652
Senast: Bullen22
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 519
Senast: Sedna
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka