Lämpliga husdjur för barn

Sv: Lämpliga husdjur för barn

Jag är en sån som är uppväxt med djurintresserade föräldrar och mitt första egna djur var en iller. Har man intresse och kunskap tycker jag att det är ett djur som är bättre lämpat för barn än tex kanin och marsvin. Illrar är intelligenta, lättlärda och säger till om barn är hårdhänta. Jag själv minns att min lillasyster var ganska "hårdhänt" mot våra kaniner, men illrarna bet ju henne om hon skulle ta för hårt.

Sen är det väl så att inget djur är särskilt lämpligt som enbart barndjur, men det förstår ju också de flesta föräldrar.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 330
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 824
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 763
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 965
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar