Kvinnliga hjältar/superhjältar *maskerad*

Om du inte har koll på någon superhjälte så är det väl lika ironiskt oavsett vilken du väljer? 😅
Menar. Marvel är ju större än GoT nu skulle jag säga..

Sant, men just det att (stora delar av) min närmaste vänkrets består av GoT-nördar och jag själv aldrig sett ett avsnitt gör det ännu mer ironiskt ;)

Det finns så sjukt många !!! :nailbiting:
Här är ett askplock bara...

Selene - Underworld
71wzsmq6IqL._SY606_.jpg

Alice - Resident Evil
kisspng-milla-jovovich-resident-evil-alice-film-capcom-resident-evil-5ac21b5aa75421.4586671115226704266854.jpg

Supergirl
170px-BenoistSupergirl.jpg

Sarah Connor - Terminator 2
1529577751-linda-hamilton-sarah-connor-terminator.jpg

Annars är ju som någon annan föreslog Princesa Leia lätt fixat och hon är pretty awesome.

Kim Possible kanske är mer din generation?

Jag gillar dessutom att Leia, precis som Potter-karaktärerna och GoT inte nödvändigtvis är nakensexiga. Många av de andra är så förbaskat avklädda eller figurnära och det är inte alltid bekvämt!
(Förutom Buffy och Ronja då, som alltid är awsome! :D )

Två förslag till:
Velma i Scooby Doo eller Trinity från Matrix, båda är ganska enkla att klä ut sig till (den senare kanske lättare att känna igen för andra).

Behöver inspiration! Vad finns det för kvinnliga hjältar/superhjältar man skulle kunna klä ut sig till?
Nu är jag visserligen inte alls bevandrad i film-/serie-/TV-världen, men de enda superhjältarna jag kommer på är män... :(
Beatrix Kiddo från Kill Bill-filmerna! Hon är min absoluta favorit, hade tom henne som avatar före fyren.

Jag gillar dessutom att Leia, precis som Potter-karaktärerna och GoT inte nödvändigtvis är nakensexiga. Många av de andra är så förbaskat avklädda eller figurnära och det är inte alltid bekvämt!
(Förutom Buffy och Ronja då, som alltid är awsome! :D )
Det beror ju på vilken outfit av leia...
Leia som slav är ju poppis bland cosplayers.
rexfeatures_5886269ab-xlarge_trans_NvBQzQNjv4BqkEXAsM7usQk-F0MGFS8omVMkBj1PteR-EVVPD9C0NMI.jpg

Liknande trådar

Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
300
Senast: MiaMia
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 246
Senast: Freazer
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 113
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
44 45 46
Svar
914
· Visningar
28 333
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar