Alla jag tänkte på har redan tagits upp men en person som jag inte vet om det räknas som superhjälte men ändå en väldigt stark karaktär är Lisbeth Salander.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Black Widow är ju lätt en superhjälte utan superkrafter imoAlltså, pratar vi nu superhjältar verkligen, eller bara "hjältar" eller bara allmänt "häftig kvinnlig karakrär"?
Nördarna antecknar!
Ska man bara ta kvinnlig karaktär, så blir det Ellen Ripley, har fortfarande inte sett någon bättre på bioduken.
Det blir inte bättre än såhär.
Är temat superhjältar så räcker det inte att man bara är ball och sparkar stjärt. Minst en superförmåga krävs. (atman undantaget. Han får knappt räknas, enligt mig. Det är ingen superhjälteaktigt att vara skitrik. Ironman också. Näpp!)
Black Widow är ju lätt en superhjälte utan superkrafter imo
Föreslår Nalle Maja i Bamse eftersom du inte kände till de vanligaBehöver inspiration! Vad finns det för kvinnliga hjältar/superhjältar man skulle kunna klä ut sig till?
Nu är jag visserligen inte alls bevandrad i film-/serie-/TV-världen, men de enda superhjältarna jag kommer på är män...
Ironman är definitivt alldeles för smart. Det är inte normalt att lyckas få ihop den där dräkten Så jag tycker han är superhjälte (om den var lätta att ordna skulle fler ha en) dessutom "hjärtat" är ju lite udda.Alltså, pratar vi nu superhjältar verkligen, eller bara "hjältar" eller bara allmänt "häftig kvinnlig karakrär"?
Nördarna antecknar!
Ska man bara ta kvinnlig karaktär, så blir det Ellen Ripley, har fortfarande inte sett någon bättre på bioduken.
Det blir inte bättre än såhär.
Är temat superhjältar så räcker det inte att man bara är ball och sparkar stjärt. Minst en superförmåga krävs. (atman undantaget. Han får knappt räknas, enligt mig. Det är ingen superhjälteaktigt att vara skitrik. Ironman också. Näpp!)
Är inte Nalle Maja Bamses dotter? Blir hon också stark av dunderhonung?Föreslår Nalle Maja i Bamse eftersom du inte kände till de vanliga
Blå hängselklänning klart.
Handbok för superhjältar är ju en populär bok bland nioåringar just nu, och skolan. Röd munkjacka och röda tights/jumpabyxor + röd tygsnutt över ögonen så är man klar. Boken kan lånas på biblioteket och läsas på tio minuter
https://www.google.com/search?q=en+superhjältes+handbok&rlz=1C1GCEU_svSE838SE838&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiT-qqzu5DiAhUt-yoKHX_PBzwQ_AUIDigB&biw=1186&bih=821
@Dressyrtjejen_97 (Men även jag måste påpeka att det är ju bra att lägga på minne några av de stora kvinnliga superhjältarna för feminismens skull om inte annat. Känns som att de är lika kända som de manliga nu. )
Ironman är definitivt alldeles för smart. Det är inte normalt att lyckas få ihop den där dräkten Så jag tycker han är superhjälte (om den var lätta att ordna skulle fler ha en) dessutom "hjärtat" är ju lite udda.
Japp Nalle Maja blir också stark. Men får ont i magen medans, så hon väljer sina dunderhonungstillfällen noggrantÄr inte Nalle Maja Bamses dotter? Blir hon också stark av dunderhonung?