Kvarka - desinfektion

fejko

Trådstartare
Jag har besökt ett stall med kvarka (utan att veta om det) i mina civila kläder, hur bör jag göra med desinfektion? Hur smittar det, är det snoret som sprider smittan eller kan tex bajs också göra det? Hur gör jag med bilen som jag har suttit i med mina civila kläder?

Sv: Kvarka - desinfektion

Droppsmitta är det som gäller, så tvätta de kläder du har haft vid kontakt med aktuellt stall/häst. Även skor om det är sådana du besöker andra stall med, i övrigt tror jag inte du behöver bekymra dig om bilklädseln att den skulle överföra smitta till nya kläder.

Liknande trådar

Hästvård Vårt stall är låst pga att veterinären tagit prov för kvarka, även om de själva medger att misstanken är väldigt låg. Under tiden får...
Svar
4
· Visningar
579
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 199
Senast: Kilauea
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 363
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 235
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈