Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har besökt ett stall med kvarka (utan att veta om det) i mina civila kläder, hur bör jag göra med desinfektion? Hur smittar det, är det snoret som sprider smittan eller kan tex bajs också göra det? Hur gör jag med bilen som jag har suttit i med mina civila kläder?
Droppsmitta är det som gäller, så tvätta de kläder du har haft vid kontakt med aktuellt stall/häst. Även skor om det är sådana du besöker andra stall med, i övrigt tror jag inte du behöver bekymra dig om bilklädseln att den skulle överföra smitta till nya kläder.
Skola & Jobb
Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
Hästnyheter Ja precis! De här hästarna lever så jävla många vidriga ögonblick så man undrar när ögonblicken som omfattar hela ritten ska börja gälla...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.