Kvalen till Breeders, hur långt har ni kommit?

Sv: Kvalen till Breeders, hur långt har ni kommit?

Precis, hela resten av svullnaden är helt borta. Har varit ohalt hela tiden (har fått berättat av stalltjejer att både Sigge och han tydligen jagar blåsten på dagarna, inte en gång utan varje dag, sucka). Men hur hanterar man överbenet då? :crazy:
Det sitter ju på ett sådant sätt att han skulle kunna slå i det om han är i en bom eller två. Sitter mitt på benet framåt.

Det kanske är bra att bli påmind att man alltid måste rida, det har jag ju sluppit med Sigge :angel: ;)
Nej, men Sigge hjälper alltid till om jag är någon annanstans men gör det ännu bättre när jag rider.
Lasse har jag bestämt mig att jag ska rida stenhårt i terrängen på lördag, långsamt får han gärna gå med han ska runt! :banana:

Precis, hela resten av svullnaden är helt borta. Har varit ohalt hela tiden (har fått berättat av stalltjejer att både Sigge och han tydligen jagar blåsten på dagarna, inte en gång utan varje dag, sucka). Men hur hanterar man överbenet då? :crazy:
Det sitter ju på ett sådant sätt att han skulle kunna slå i det om han är i en bom eller två. Sitter mitt på benet framåt.

Det kanske är bra att bli påmind att man alltid måste rida, det har jag ju sluppit med Sigge :angel: ;)
Nej, men Sigge hjälper alltid till om jag är någon annanstans men gör det ännu bättre när jag rider.
Lasse har jag bestämt mig att jag ska rida stenhårt i terrängen på lördag, långsamt får han gärna gå med han ska runt! :banana:

Jag tycker du ska bara låta det vara men kanske ska du ha skydd som täcker ifram även i banhoppningen för säkerhets skull. Kan ju göra ont att slå i nåt som är så färskt.

Ja, ibland behöver man en liten påminnelse om att det inga maskiner vi har...:angel:

Har varit inne på samma tanke.
Har lindat bak nu om han skulle råka slå i.

Du har ju sett hur lätt Sigge är att hantera, om jag säger att Lasse inte är ens en sekund i närheten av att vara lika lätt så kan du ju gissa hur viktigt det där att ställa om sig rätt när man hanterar dem ;)

Jag tycker att man alltid borde varva avdelningarna, så blir det inte heller så stressigt för de som har fler hästar, eftersom man oftast blir satt i samma avdelning.

Vår lilla Betti gjorde sitt första kval i Kinda och kom dessutom tvåa... och nu gick hon och vann i Qvinnersta också :love: så huka er skåningar för här kommer vi, ja om vi inte skulle få åka på Nordiska med gamlingen alltså :angel:

Liknande trådar

Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 143
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 925
Senast: Kajsalisa
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 349
Senast: Googlarn
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka