Kvalen till Breeders, hur långt har ni kommit?

Sv: Kvalen till Breeders, hur långt har ni kommit?

Och bara för att jag blir så arg på det måste jag säga en sak till... år 2005 när Linda vann 5 års finalen så var deras prisutdelning i parken under pågående ** terrängritt ???, det var inte en enda jävel i publiken som ens var där och såg (eller knappt visste om) när de hästarna fick ta emot sina pris. Va fan handlar det om??? Jag skulle vilja se dom hopp och dressyr uppfödarna/ägarna/ryttarna gå med på att bli behandlade så jävla illa av swede horse :mad: :mad: :mad:

Och inte fan hjälper det att vi ft - folk protesterar heller, trist , trist , trist

Jag tycker man kan gå tillbaka till den tidpunkten resonemanget att tillräckligt många inte lyckas kvala och därför skapar man en massa eftergifter så att fler och fler skall kvala tycker jag faktiskt inte gynnar någon på något vis. BT - finalen skall ju innehålla dom bästa hästarna i respektive årgång och inte en final där alla som vill ska delta det är ju en uppfödar och avelstävling för guds skull.
Som du säger man behöver inte ens starta lätt klass med 5 åringarna längre för att kvala :confused:

Döden för sporten är inte att för få kvalar , döden för sporten är att vår final inte får ligga tillsammans med dom andra grenarna och när dom valde att lägga BT finalen i oktober var det som vanligt dvs Swede horse skiter fullständigt i ft- delen och vad som händer med den, för deras del verkar ft-finalen mest vara ett gissel som dom mer än gärna vill bli av med :mad:
Fan ett år var det 5 åringarna på Falkenberg och 4 och 6 åringarna på Ribban.

Det är väl kul att alla årgångar kommer tävla tillsammans i år men ärligt talat , vem sjutton kommer åka och besöka plönninge förutom dom närmast hästen ?

Jamen är det verkligen så då? Att tillräckligt många inte kvalar in eller är det kanske så att många struntar i FT-Breeders för vi har hamnat så mycket på undantag?? Jag har ju lite svårt att tro att någon som tävlar en 5-åring som är väl förberedd inte skulle klara 1 st Lätt klass? Jag håller ju helt och fullt med i detta att Swede Horse inte bryr sig om oss för det finns väl inte tillräckligt med pengar i FT.

Men hur gör vi för att påverka på rätt sätt? Att gnälla och klaga brukar ju inte löna sig så himla mycket, att däremot försöka påverka i positiv riktning brukar ge lite mer...men HUR?

Att få tillbaka oss ihop med hopp och dressyr MÅSTE vara det enda rätta men då får ju även de finalerna kanske flytta till september...men vad spelar det för roll? Om vi kan vara klara för Breeders i september så bör ju även de kunna vara det...

håler helt och hållet med, men om man vill kunna kvala till 6 års breeders så gr ju det sen i en riktigt *ig och har häsen då inte startat enenda lätt klass under året när den är 5 tycker jag nästan det blir lite väl tufft. Tycker därför det är synd man sänkte kvalgränsen. Minimum borde vara en lätt klass med max 20 hinder fel.

håler helt och hållet med, men om man vill kunna kvala till 6 års breeders så gr ju det sen i en riktigt *ig och har häsen då inte startat enenda lätt klass under året när den är 5 tycker jag nästan det blir lite väl tufft. Tycker därför det är synd man sänkte kvalgränsen. Minimum borde vara en lätt klass med max 20 hinder fel.

Tyckte jag med finalerna kanske inte borde vara * respektive ** men iallafall lätt och * , varför kan inte ft hästarna kvala och rida samma klass i finalerna när dressyr och hopphästarna gör just det? Det är inte lika stor skillnad på 120 och 125 som hopphästarna gör som det blir på * och ** terräng.

Jamen är det verkligen så då? Att tillräckligt många inte kvalar in eller är det kanske så att många struntar i FT-Breeders för vi har hamnat så mycket på undantag?? Jag har ju lite svårt att tro att någon som tävlar en 5-åring som är väl förberedd inte skulle klara 1 st Lätt klass? Jag håller ju helt och fullt med i detta att Swede Horse inte bryr sig om oss för det finns väl inte tillräckligt med pengar i FT.

Men hur gör vi för att påverka på rätt sätt? Att gnälla och klaga brukar ju inte löna sig så himla mycket, att däremot försöka påverka i positiv riktning brukar ge lite mer...men HUR?

Att få tillbaka oss ihop med hopp och dressyr MÅSTE vara det enda rätta men då får ju även de finalerna kanske flytta till september...men vad spelar det för roll? Om vi kan vara klara för Breeders i september så bör ju även de kunna vara det...

Om tillräckligt med folk hade kvalat in finns det ju egentligen ingen anledning till att lämna in pappret i efterhand? Jag har ingen aning egentligen säkert struntar många i finalen eller jag vet en hel del hopphästar som har tänkt att kvala in till 5 åringarna för att Falsterbo blir för svårt och dom vill rida nått mer än "bara" BT-hopp

Ja, det var bedrövligt med prisutdelning under terrängritten, vi var ju tvåa då så jag vet! Vi var rätt ensamma där. :smirk:
Vad som de flesta åren varit lika bedrövligt är de stora fina segercheckarna. År 2003 när Nessan vann glömdes de, så jag fick ha Niklas till att hämta vår på kansliet en månad efteråt (efter att jag efterlyst checken två gånger).
2004 fanns inga till fälttävlan för då var de för dyra! (så då fick jag inga på Mister och Nessan). Då sa jag ifrån att jag har kontakter med tryckare så till 2005 hade jag fixat mkt billigare.
2006 fick vi inga heller fast jag hade levererat 30 stycken dit på fredagkvällen. De hade problem med pennorna så jag fick Misters under bruksprovet i år. Jättetrist att det gång på gång strular!:smirk:
Man känner verkligen att vår gren är satt på undantaget...

Ja, det var bedrövligt med prisutdelning under terrängritten, vi var ju tvåa då så jag vet! Vi var rätt ensamma där. :smirk:
Vad som de flesta åren varit lika bedrövligt är de stora fina segercheckarna. År 2003 när Nessan vann glömdes de, så jag fick ha Niklas till att hämta vår på kansliet en månad efteråt (efter att jag efterlyst checken två gånger).
2004 fanns inga till fälttävlan för då var de för dyra! (så då fick jag inga på Mister och Nessan). Då sa jag ifrån att jag har kontakter med tryckare så till 2005 hade jag fixat mkt billigare.
2006 fick vi inga heller fast jag hade levererat 30 stycken dit på fredagkvällen. De hade problem med pennorna så jag fick Misters under bruksprovet i år. Jättetrist att det gång på gång strular!:smirk:
Man känner verkligen att vår gren är satt på undantaget...

Men det är ju helt sanslöst! Att behöva bidra med checken själv och sen inte ens få den utdelad?! Det är ju så sjukt så jag faktiskt måste skratta lite...:o Man tror ju inte det är sant.

Men har du några bra förslag på VEM och HUR vi kan påverka? Rider ju själv på egen uppfödning och har dessutom ett sto som är tänkt till fälttävlans avel så jag är intresserad i högsta grad av detta!

Men har du några bra förslag på VEM och HUR vi kan påverka? Rider ju själv på egen uppfödning och har dessutom ett sto som är tänkt till fälttävlans avel så jag är intresserad i högsta grad av detta!

Man kan ju engagera sig och ställa upp själv i den mån man kan och hinner.
För mig var det enkelt att fixa tex checkarna med våra kontakter, om alla gör vad de kan/är bra på så hjälper det väl lite, även om detta kan ses som en bagatell i jämförelse med alla som sliter ideellt hur många timmar som helst. (en eloge till dem: :bow: )
Sedan kan ju inte jag vara tyst heller, som tex nu med checkarna, det är en ren principsak att de ska delas ut till oss också och inte bara till hopp- och dressyr-grenarna.

Vad finns det att vara tyst om? Om det hade varit jag hade jag skrikit i högan sky!:eek: *fniss* Men för min del hade det känts väldigt konstigt att först få en hög placering och sen inte ens få det jag vunnit...så det är du nog inte ensam om att tänka!

Att du sen var den som hade levererat checkarna det vill jag inte ens kommentera...men vilken miss från deras sida!:rofl: :o

Jag kan mycket väl tänka mig att bidra på något vis...ska försöka börja med att delta i år så får vi se hur det kan utveckla sig sen....

Sedan blir det förhoppningsvis Bollnäs * för Sigge och har Lasse gått jättebra behöver han inte följa med utan gåt kanske lätt klass senare. Om inte får han gå en debutant till i Bollnäs.

Åh! :bump:

Jag red Bollnäs-terrängen igår.
Banan verkar bli jättebra. Vi ska dit på lördag på pysseldag, så jag kanske ska ladda kameran och lägga in lite bilder sen.

Hurra! Till och med vi här uppe är igång nu.:D

Åh! :bump:

Jag red Bollnäs-terrängen igår.
Banan verkar bli jättebra. Vi ska dit på lördag på pysseldag, så jag kanske ska ladda kameran och lägga in lite bilder sen.

Hurra! Till och med vi här uppe är igång nu.:D

Vad roligt Bella! Äntligen är ni också med i gamet! Ta nu med kameran och ta kort nästa gång.

Så var det gjort...vi är kvalade och klara! Jag är så himla glad för min lille skimmel, han ställde verkligen upp på allt i Vinslöv. Med tanke på att det var på den banan han gjorde sin första dubbelnolla på i höstas så är Vinslöv nu utnämnt till min absoluta favvo bana!:love:

Men kanske kan de snälla arrangörerna tänka på oss långväga gäster och nästa gång sätta oss i den första avdelningen...jag hade 3,5 timmars körning hem mitt i natten...

Va kul!

Jag vill se massor av bilder på den CNC* banan :angel: :d

Grattis!!
Gravträningen måste gett resultat! :banana:
Lasse fick hoppa lite på terrängbanan hemma igår. Han tyckte nog att 2 veckor emellan träningarna är alldeles för lång tid för han skenade (bromssträckorna efter hindrena var rätt så långa) i princip runt med mig halva passet. Jösses. Han susade också över alla gravar/diken (5st iaf) som han aldrig sett/hoppat tidigare. Jippii! :banana:

Jag red som den värste, komprimerade och samlade och i sista språnget bad jag en bön till högste tjänsteman och DÅ seglade vi över...!:o

Låter som om han är i fin form! Ska han starta i Qvinnersta?

Var glad att det inte bara var du som flög :p ;)

Svullnade på Lasses ben hade gått ner otroligt mycket under helgen med Sigge i Tranemo. Nu är det endast en liten bulle (ca 1 cm i diameter) kvar som han inte ömmar på. Kan det bli ett överben? :confused: :crazy:

Så hoppas kunna starta Qvinnersta, om inte ordnar vi enkelt ett vet. intyg iaf. Jag är harigare än mamma. :crazy:

*Knapp*

Nu är min lilla kille också klar. Efter 2 felfri rundor. deb i tågarp och lätt i vinslöv.:love:

Vad kul! Grattis! :banana:
Skönt att vara klar så snabbt på säsongen!

Det kan nog bli ett litet överben men huvudsaken är ju att han inte ömmar mer.

Hoppas du kommer till start i Qvinnersta!

Nej, jag ska be små böner varje gång vi närmar oss ett dike hädanefter...så kanske vi fortsätter att göra flygturen tillsammans istället för jag ensam....:D

Liknande trådar

Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 143
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 925
Senast: Kajsalisa
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 349
Senast: Googlarn
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat