Kval i höst?

Karin87

Trådstartare
Hej!
Har lite funderingar jag hoppas nån har svar på.
Man ska ju redan nu i höst kunna kvala till nästa års SM. Men jag har hört att de ska höja kvalgränserna tills dess. Hur blir det då? Går det att kvala i höst, och hur vet man vilka poäng som gäller?

Och visst är det så att man kan kvala direkt till SM från c-klass förutom i femgång, då a-klass gäller?

Tacksam för svar!

Sv: Kval i höst?

Och visst är det så att man kan kvala direkt till SM från c-klass förutom i femgång, då a-klass gäller?!
Jag har lusläst det svenska tillägget till FIPO och jag kan inte hitta någonting som säger att man inte kan kvala till SM direkt från C-klass, förutom just i F1 som du säger. Men läs gärna själv för säkerhets skull: http://www.vestur.se/sport/svenska_tillagget2007.pdf

Senast ändrad av en moderator:

Man kan kvala direkt från c-klass i allt annat än F1 :)

Ja det va det ja trodde. :)
Är det nån som vet hur det blir med kvalpoäng nu i höst då? *hmm* För visst ska det gå att kvala till SM redan på hösten?

Ja, det går att kvala redan på hösten. De nya kvalpoängen brukar väl komma ut på vintern (?) så du får väl tävla o hoppas att poängen räcker trots höjningar osv.

Okej, så om man får ett visst poäng på tävling i höst så gäller de poängen fast med de nya kvalpoängen? Fast man vet inte om man kvalat förrens de nya poängen kommer ut... ;) Krångligt. :d hehe

Det vet jag inte...men OM det skulle bli så är det bra att vara insatt. ;) Först o främst ska vi klara av lättklasserna i höst! hehe

Det hoppas jag med! ;)

Det gick inget vidare för mig iaf. Trailen o Tölten gick piss, Showen gick ok. :) Framtid kom på plats 13 av 16. Något bättre än förra året då. ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 564
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 196
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 222
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ FÖRSÄKRING- symptom innan försäkrad Hej! Jag har en liten fundering kring min försäkring. Jag fick nyligen diagnosen anorexia. Aldrig...
Svar
8
· Visningar
1 712

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förbereda hundar inför bebis?
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?