Krossad korn

Center

Trådstartare
Läste i en annan tråd om krossad havre och dess hållbarhet. Stog bla att fettet i det härsknar ett par veckor efter att det blivit krossat.
Gäller samma sak för krossad korn? Eller är det så att korn har mindre eller inget fett som kan härskna?
Vore ju väldigt opraktiskt då jag inte vill/kan ge hel korn.

Senast ändrad:
Sv: Krossad korn

Jag ger hel korn.
Fast först häller jag kokat vatten över och låter stå i ett par timmar,
tills kornen är mjuka och mumsiga :)

Sv: Krossad korn

Korn har mycket lägre fetthalt än havre, så det är m a o mindre fett som kan härskna. Korn är dessutom så hårt att det kan vara svårt för hästen att äta det obehandlat...

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 447
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 603
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka