Sv: Krävs tillstånd vid hundträning i naturen?
Enklare att svara,: ja jag tar hänsyn eller nej jag skiter i dom andra
Vad som är 100% klart , är att jag har rätt att plocka port attiraljer som enskilda eller föreningar utan lov lämnar på min mark oavsett om det förorsakar dem stora kostnader eller besvär.
Bilar är en sak för sig, vill jag ha bort en bil måste jag gå via kommunen, däremot kan jag utan vidare förhindra att bilen tar sig från platsen genom att spärra vägen, om det är en privat enskild väg
Nej det har de inte.
NEJ det är det inte. Det är något du själv har hittat på. Allemansrätten ger mig rätt att röra mig i naturen utan att be markägaren om lov! Om du försöker hindra mig att komma åt naturen kan vite utdömas av länsstyrelsen.
Att du inte inser att det tillhör god ton att fråga om lov om man ska arrangera ngt på en annan individs mark, se det förstår jag, det har tydligt framgått tidigare
Är det en seriös fråga? Det står i minst 5 inlägg i tråden vilket jag väljer.
Enklare att svara,: ja jag tar hänsyn eller nej jag skiter i dom andra
Vad som är 100% klart , är att jag har rätt att plocka port attiraljer som enskilda eller föreningar utan lov lämnar på min mark oavsett om det förorsakar dem stora kostnader eller besvär.
Bilar är en sak för sig, vill jag ha bort en bil måste jag gå via kommunen, däremot kan jag utan vidare förhindra att bilen tar sig från platsen genom att spärra vägen, om det är en privat enskild väg