Kräks varje natt på mattan...

fettso

Trådstartare
Har tre st innekatter,2 perser och en bondkatt.Alla tre är ca 6mån,
dom bor i ett eget rum på natten för att inte väcka oss och barnen!
Ngn utav katterna kräks på natten och har gjort det i några veckor....:confused:

Bara en gång varje natt alltså....Vad kan det vara?
Jag vet ju inte vilken utav katterna det är?Det beror inte på mina växter för dom har jag slängt!!

Sv: Kräks varje natt på mattan...

Vad är det den/de kräks? Är det hårbollar eller mat eller vätska?
Perserkatter måste ju få i sig en väldans massa hår, och det måste ju upp igen.

Så höll min ena katt oxå på fast han spydde oftast 3 ggr/natt, har provat med olika foder och mediciner just nu får han medicin för magkatarr och har inte spytt sen jag började medicinera. Får väl se hur det blir när jag slutar medicinera.

Matallergi eller hetsätning?

Det är väldigt vanligt att katter hetsäter torrfoder och sedan kräks. Om de "får hålla på" för länge kan magen bli känsligare, och de kräks så fort de äter torrisar (även om de inte hetsar just då). Min hankatt kan inte äta någon form av torrfoder eftersom stress i hans tidigare liv gjorde at han hetsåt. Numera räcker får han bara blötmat och ett par tre kulor torrfoder som belöning när vi leker aktiveringslekar.

Den ena persern äter endast torrfoder,hon verkar inte tycka om klabbmaten(har provat flera olika sorter).
Dom andra två äter helst klabbmat,vilket dom får tre ggr dagligen.
Dock ganska små portioner.

Den senaste veckan har även ngn utav katterna haft väldigt lös avföring,vet inte om det är samma katt som kräkts??

Min ena hona går ju på p-piller,kanske kräks hon av dom??

Har varit sparsam med klabbmaten för att jag trodde att det inte var bra,alla jag känner tjatar om tandsten...:crazy:

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 408
Senast: Kaching
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 703
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 411
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar