Krafft muskel

Sv: Krafft muskel

Står det inte någon foderanvisning på påsen? Det brukar ju stå typ 100-300 gr/kg häst eller liknande. Jag vet inte om jag hade fodrat med mer än vad som står där.

Nej inte vad jag sett, nu får han 500 gram per dag så jag hoppas det är okej, han ska bara äta det i april och maj sen blir det bete.

Kolla på Kraffts hemsida och se om det står någonting där.

Jag kaninte minnas att jag har sett någon maxgiva, men jag brukar inte gå efter rekommendationerna på påsen heller iofs, utan ger vad som behövs efter den övriga foderstaten. En av mina står på 0,75 kg/dag och har inte haft några problem med det i alla fall.

KL

Jag gav 3 nävar , ca 0.5 kg per dag och jag såg inga negativa följder. Tvärtom.

Liknande trådar

Foder & Strö Försöker räkna på mina foderstater men får inte ihop mineralerna alls. Det märke vi haft innan har varit lite svårt att få tag på så...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
2 355
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
943
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
1 034
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 551
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka