Kostnad för tillridning/försäljning

stjarnfrugt

Trådstartare
Vet inte om detta är rätt forum men moderator får väl flytta tråden annars...

Ni som sysslar med tillridning/försäljning för kunds räkning. Vad kostar det hos er och vad ingår? Hur mkt provision tar ni vid försäljning?

Jag har nu min häst på vidareutbildning och försäljning, och det hade varit intressant att höra vad det kostar och vad som ingår i det på olika ställen :)

Sv: Kostnad för tillridning/försäljning

Ingen som har erfarenhet av att lämna iväg hästen eller ta emot andras hästar? :confused:

Sv: Kostnad för tillridning/försäljning

Jag har min häst iväg för tävlingsridning och försäljning. Det kostar 5 000:-/mån + moms + alla tävlingsavgifter + 20:-/mil + moms resa till tävling.
Det kommer att höjas till 5 500:-/mån f.r.o.m mars i år. Då ingår uppstallning, hösilage, kraftfoder, mineraler, ridning.

Givetvis betalar jag hovslagare och veterinär (vaccinationer) och avmaskning separat.

A

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 031
Senast: Squie
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 917
Senast: Roheryn
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 364
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 418
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar