Kostnad för tävling?

D

Duffy

Hejsan! Är det nån som kan svara på ungefär hur mycket en hopp- och dressyrtävling kostar i genomsnitt (dvs startavgift+ grenavgift)
å nu tänker jag alltså klubbtävlingsnivå och regionala tävlingar, inget VM här inte;)

Sv: Kostnad för tävling?

Snabbt avrundat åt diverse håll (lokal/regional tävling)

Box: 500
Spilta: 300
4 klasser: 500
Veterinär: 100-150
Bensin: Allt från 200 till 700 eller mer

Jag betalar allt utom bensinen och det brukar landa på runt 1000-lappen för varje tävling. Brukar ha box om det är för långt att åka hem med hästen över nätterna, och ibland har jag honom i transporten om det är nära - billigare men lite knöligt ibland.

Okaj! Det borde man ju klara av:laugh:. Har bara tävlat i islandshästtävlingar förut så jag har noll koll på det här med hopp- och dressyr, men det skulle vara kul att testa på:).
Kostar det hundra spänn för en gren då eller?

Snabbt avrundat åt diverse håll (lokal/regional tävling)

Box: 500
Spilta: 300
4 klasser: 500
Veterinär: 100-150
Bensin: Allt från 200 till 700 eller mer

Jag betalar allt utom bensinen och det brukar landa på runt 1000-lappen för varje tävling. Brukar ha box om det är för långt att åka hem med hästen över nätterna, och ibland har jag honom i transporten om det är nära - billigare men lite knöligt ibland.

:crazy: Vad långt ni måste köra för lokala/regionala tävlingar.

Här nere i Skåne så slipper vi det ivf.

*delvis kl*

Vet brukar inte kosta så mycket som 100kr här nere längre och den avgiften har man inte på lokala tävlingar eller på dressyrtävlingar

Två klasser på lokal brukar gå på ca 220kr och till det tillkommer bensin/diesel.

gren? :p det kostar runt 100kr för en höjd/ett program. dyrare ju svårare/högre klass för då blir också prispengarna större (om det är regional) :)

Närmaste förutom hemmatävlingar är 3,5mil bort. Och då är det oftast två-tre dagar (oftast två) och då räknade jag dit och tillbaka båda dagarna med transport och då drar bilen ca 1,3l/mil. För 700kr tar jag mig rätt långt, beroende på om jag samåker lastbil med vän eller kör egen bil med transport. men då tillkommer ju såklart boendekostnader också om man inte känner ngn som bor där

gren? :p det kostar runt 100kr för en höjd/ett program. dyrare ju svårare/högre klass för då blir också prispengarna större (om det är regional) :)

Jaa, ser du så insnöad jag är på island haha:D okaj, då vet jag det.
Förresten så tror jag att jag råkade skriva fel på lokal och regional tävling, för regional är väl större va?

Jepp, regional har högre klasser, dyrare och kräver veterinärbesiktning på tävlingsplatsen.

har dom pripengar på regonal ?? jag trodde dom hade från nationell och uppåt..

japp, prispengar vinner du på regional tävling. Vissa har det även på lokalnivå!! Ej på ponny förståss.

i hoppning då såklart, eftersom denna tråder ligger under hoppning. I dressyr har jag ingen aning om dom delar ut prispengar redan på lokalt.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 213
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 353
Senast: hollypolly
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 003
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar