Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Beror nog på hur pass svår/lättfödd den är. Min unghund på 25 kg käkar dubbel dagsgiva mot vad han ska ha enligt påsen (går väl ca 12 kg Appetitt Extrem samt 10-15 kg färskfoder). Gamlingen 26 kg äter lite mindre än rekommenderad giva. Unghannen kostar väl runt 800 kr i månaden i foder, gamlingen runt 4-500 kr (10-12 kg Appetitt/månad).
Hmm, den väger nästan dubbelt så mycket som min.. Min äter mat för drygt 600 kronor i månaden. Då äter hon hälften VoH och hälften Brit Care. VoH kostar 19 kronor/500 gr korv (snuskigt dyrt, jag vet!) och 12 kilo Brit Care kostar 529 kronor.
Nu är hon under rehab och inte motioneras lika mycket så klarar hon sig på 350 gr VoH + 150 gr Brit care/dag, men när vi är igång som vi brukar, får jag öka på maten en del för att hon ska hålla hullet.
Sen beror det ju lite på vilken mat du har tänkt ge osv. Jag har en kompis som har leonberger, jag kan fråga henne hur mycket hennes äter också
Min äter ca 20 kilo VoH i månaden a 700 kr (plus en hel del köttiga ben) och han väger knappa 22 kilo ... Hoppas inte den store leonbergern har samma ämnesomsättning som min hund Men man kan ju välja billigare foder också såklart.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.