Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

*kl*

(kopierat rakt av från shettistråden... :angel:)

hej hej!! Fick hem min lilla shettisdam den 8/3 i år, så hon är ganska ny här hos oss...
agerar körhäst till mig!!
Hon är sååå mysig att köra!! har ju bara kört enstaka gånger tidigare, men har en väldigt kunnig sambo med både enbet, par och fyrspanns erfarenheter.
Väldigt lyhörd för kommandona, så som röst, töm och pisk. Enligt sambon: "en kanonhäst för dig att börja köra med, då du inte kan göra fel, för då gör hon oxå fel".'
Det känns nästan som om man bara behöver titta dit man ska och tänka vad man vill hon ska göra så gör hon det.. förutom att sakta ner...
Nää.. hon är inte dum att stanna på något vis, men tycker det är helt underbart kul att få springa, så då mååååste man testa först om man kanske låter henne springa liiite till...
Har kört henne helt själv nu 5ggr, och jag tom. lät henne få sträcka ut på ett av fälten innan vi begav oss hemmåt i något som skulle vara skritt.. men snare galopp på stället i klockrena öppnor...

Nepp.. här kommer bild på henne. uppdaterar så snart jag hittat sladden till telefonen, med körbilder på damen.

Isabella (Isa) 105cm i mkh och född-89
26419297.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Hur har du fått så bra bilder i ridhuset?! Går det bra med parkörningen?
 
Sv: Kort på era körhästar!

Hur har du fått så bra bilder i ridhuset?! Går det bra med parkörningen?
Jag lurade hem skogstomten och hennes kamera ;)

Vi satte bara ihop dem och tömkörde lite i helgen. Plupp var skeptisk och taktade hela vägen :angel: och Hanna skötte sig som en liten ängel :love:

Finns några fler bilder i tömköra-par-tråden. Det gick bra för att vara första gången tycker jag, men det tar nog några pass innan man lyckats ställa in alla tömmarna i rätt längder och så.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Åhh herregud vad söt! :love:

Tack så mycket!! :laugh:
Super härlig tjej är hon... kan inte ha en bättre häst att lär mig med.. sen en sak som är kul med henne är att hon har ett halvt blått öga och fläcken på sidan som är mot kameran ser ut som ett äpple... :D
 
Sv: Kort på era körhästar!

Tänk! Jag har en likadan fast bara 91 hög. Det är en mänsklig rättighet att ha en sån hemma. Alla mår bra i närheten av en sån liten figur. Alldeles perfekt att lära sig köra med.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Ja vill du bli av med henne får du gärna lämna henne här!

Nädu!! Hon stannar här hos mig!! :D
Men ibland är hon vääääldigt billig förvisso, som när hon tycker att hon inte alls ska gå in fast dom andra är inne och käkar kvällsmat, Det är mörkt som i graven och regnar småspik.... :rofl:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Tänk! Jag har en likadan fast bara 91 hög. Det är en mänsklig rättighet att ha en sån hemma. Alla mår bra i närheten av en sån liten figur. Alldeles perfekt att lära sig köra med.

Haha.. håller med till pungt och pricka!!
Gjorde ju en chansning när jag tog hem henne, hade inte ens träffat henne då. Bara hennes ägare, som varit här och då sett henne på bild... ;)
Men det blev kanon!!
 
Sv: Kort på era körhästar!

Tänk! Jag har en likadan fast bara 91 hög. Det är en mänsklig rättighet att ha en sån hemma. Alla mår bra i närheten av en sån liten figur. Alldeles perfekt att lära sig köra med.

Läste upp det där för CA, han satt och lät konstigt och höll för öronen,
konstigt jag förstår inte alls :angel:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Bismark och Skogstomten
En sådan pålle är guld värd, men å andra sidan är det gott om dom, jämfört med fjordhästar som det är ont om. Denna pålle har berättat att hon vägrar flytta mer i sitt liv så jag böjer mig. Lånade ut henne till en mycket kompetent ridskolechef som satsade på A-ponnies. Hon var här och provade hästen både länge och väl, tog hem hästen och fortsatte kolla upp hästen. Allt frid och fröjd. På första lektionen med pyttesmå barn på ryggen, på medellinjen, när mamman lyft upp sin telning, så reste sig hästen i ultrarapid, ruskade på sig så att ungen gled av. Allt upprepades än en gång. Nästa dag fick hon komma hem igen. Glädjerace i hagen. Jag har bild på en liknande "levad" men behöver en privat mailadress och en kunnig och villig person för att lägga ut bilden. Så om nån erbjuder sig så kommer bilden i ett nafs.
 
Sv: Kort på era körhästar!

sven444.JPG


Får väl prova mig fram..

:idea:

Jaha, det löste sig.. Detta är i alla fall min körhäst... på väg till träningen..
 
Sv: Kort på era körhästar!

aha.. så kan man ju också lasta så klart! Tack för att du la in den bilden! *antecknar*
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 531
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 596
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 313
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 839
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp