Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

Här är min nya stjärna, och den nya "leksaken" - en svindyr vagn! :D

Pållan är 5 år, kördes in som 3-åring och gick sen dräktig och kördes inte alls förra året när hon gick med föl. Vi plockade upp träningen igen i februari i år och har kommit ut på två klubbtävlingar i Rid och Körklubben Shetland. Nästa tävling blir om 2 veckor.

Bilderna är ifrån KM 18 juli, precisionskörning. Vi kom 2:a med en bra tid men med två petade bollar. (Min sämsta runda någonsin sen jag började köra shettisar för 10 år sen! :eek: ) På första tävlingen kom vi också 2:a i precisonen, dubbelnolla och allt. :)

Prisutdelning.jpg

Prisutdelning. Draglinorna är inte så löst spända som de ser ut, hon står bara inte i drag.

Sladdsvng.jpg

Jordens sladdsväng! Det ser nog ut som att jag rycker henne i munnen, men det blev lite knasigt eftersom ingen av oss förväntade oss att vagnen skulle sladda som den gjorde. Första gången med den vagnen på grusbana... :angel:
 
Sv: Kort på era körhästar!

*kl*

Här är några bilder på vackra Mimer, som just nu är på väg ner till VM i Tyskland! :bump:

mimer_1.jpg

mimer_2.jpg

mimer_3.jpg

flyinge_2008_1.jpg

flyinge_2008_2.jpg

mimer_2.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Han är så snygg! :love: Såg honom i Götene (tror jag, finns väl inte fler sådana snyggingar med sådana lokor) och han var lika fin i verkligheten.

Mycket fina bilder i tråden, själv vill jag visa ngt betydligt fulare:angel:, men ack så praktiskt. ;) Hur hjälper man en häst som tycker det är fruktansvärt jobbigt med flugor och broms men ska gå 3 mil insektstätt område? Så här till exempel. Nöjd häst (även om det inte ser ut så på bilden...), skratten från förbipasserande gick ju att bjuda på! :D

090512+1660.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Haha, så fiffigt! :laugh:

Ja visst är han fin, det är inte många kort som gör honom rättvisa. Nej får jag säga vad jag tycker så finns det ingen fjording som slår honom, men jag är ju kanske liiiiite partisk också... ;)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Nej att han är den snyggaste fjording jag någonsin sett går ju inte att förneka.

Det är ideal harness som gör kör-insektstäckena, kombinerat med en ufoluva blev det helt komplett! :angel:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Jag ville inte göra extra hål i bakselen eftersom den kändes så stor att jag fundera på att byta den till mindre. vi körde på plant underlag..

incognito: Jag minns inte vilken storlek men jag kommer ihåg att jag mätte först och köpte sen. Det minsta som fanns i affären. Det var svårt vill jag minnas att hitta för hon är mindre än en shettis på många sätt. Men jag ska absolut leta rätt på ett rakt utan leder. Nu har jag gjort lite fler efterforskningar och kollat upp vad folk rekomnederar, även om der är olika för olika hästar, så funkar tydligen raka bett på flest enligt en del... Har någon tips på var man kan leta efter små bett som ni tycker är bra?

Shettiskusk: var köper du bett?

PM:a mig gärna så vi inte sabbar denna bildtråd.. Väntar förretsen på bilder från Vaggeryd!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kort på era körhästar!

De enda jag har hört talas om som har skaffat bett mindre än 8.0 cm har köpt sina från England. Jag har bara lyckats hitta bett som är 8.5 cm i Sverige, men har sett folk använda bett som är 8.0 cm köpta här.

Personligen gillar jag inte raka tränsbett alls och framförallt inte på små shettisar. ;)

Till min minishettis skulle jag vilja hitta ett bett som är 7.0 cm eller möjligen 6.5 cm... :angel:
 
Sv: Kort på era körhästar!

*KL*

En ny bild på min ena körhäst! Vi busade lite på ängen, vilket han tyckte var mycket trevligt:D
28983022.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

knapplån..

Ikväll fick jag hem den här trevliga killen :) Paganini Elph, 2 år
a0ac58ebace0e3a31f61203baf9a0140_640_479.jpg

Inte alls lik den gamla... :o
4d63e5e88c99819c700234fa8d88f834_640_441.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Senaste bettet jag köpte var ett tredelat på Ullared :D

Mina ponnys har ganska stora munnar, så jag behöver inte specialbeställa längre, som när jag hade mini.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Jag undrar vad jag har gått på när jag fastnade för honom...?
 
Sv: Kort på era körhästar!

Min häst är ingen utpräglad körhäst utan en inkörd ridhäst (05:a). Vi har ingen egen vagn är (på gång) men igår fick vi låna en :) Glömde dock ta kort på hela ekipaget men några sel-bilder fick jag iaf :d


 
Sv: Kort på era körhästar!

Jag det är risk för det kanske :D är gravid nu så det blir kanske det enda alternativet sen när magen är i vägen ;) gillar det! ska bara öva lite mer :p
 
Sv: Kort på era körhästar!

29003428.jpg


Här kommer en bild på min valack Daphyr!
Hbl/welsh-arab född -06
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 528
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 593
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 312
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 839
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

Tillbaka
Upp