Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

*kl*

Lite bilder från förra helgen :laugh:

Zorba och husse på sin första maratontävling

102.jpg


090.jpg


110.jpg


Jag och Hanna

1a.jpg


anna1.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Hej!
Så kul att se bilder på er från Skellefteå :banana:Vilka häftiga speedhästar ni har = ) Tyvärr missar man en hel del fina körningar när man tävlar själv. Här kommer några bilder på Mallte och Rosti:

http://www.pixbox.se/pic_show_id28963267.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id28963265.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id29030046.html


Ååååååå vilken fin Malte...!:love:
Kan inte vi byta häst du och jag.....:angel:
Hur gammal är han?
 
Sv: Kort på era körhästar!

Bridie skrev:
Hej!
Så kul att se bilder på er från Skellefteå Vilka häftiga speedhästar ni har = ) Tyvärr missar man en hel del fina körningar när man tävlar själv. Här kommer några bilder på Mallte och Rosti:

Dina hästar är ju underbara :love: Jag såg dig och Malte i hindren och ni såg superproffsiga ut :D

Nu har vi hängt ut Zorba på annons... Så eventuellt kommer vi bara tävla shettispar nästa säsong :)
 
Sv: Kort på era körhästar!

När jag såg bilden först tänkte jag, hade hon ingen groom med sig...?! :D

Hihi! Hon har ju lärt sig att man ska luta sig inåt i svängarna. Det finns de som hävdar att jag kör på ett hjul annars, men det menar jag är bara elakt förtal :angel:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Tack så mycket! Mallte är fem år nu och vi har haft honom sedan han var tre. Han är världens snällaste och försöker alltid göra sitt bästa så jag är lyckligt lottad :bow:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Tack för kommentaren! Det var en härlig känsla att köra Mallte i hinder eftersom han är helt med på noterna och tycker att det är jättekul :) Visst gick Zorba väldigt snabbt i hindren? Däremot har jag nog aldrig sett en så snabb shettis som Happy as Hanna så jag förstår att du satsar fullt ut shettisarna. Ni är i en klass för sig :love:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kort på era körhästar!

Fina bilder!!

Snälla fina Rosti!

Tack än en gång för att jag fick provköra honom och vagn i Villvattnet!
Det går INTE lika bra att köra enhandsfattning här hemma.

Anna-Carin
 
Sv: Kort på era körhästar!

73927_1249078607.jpg


Här är min körponny Gangster :)

13616_1249681261.jpg

36462_1249681838.jpg


Honom har jag själv gjort allt med( köpte honom som 3 årig hingst vanvårdad och knappt hanterad). kört in m.m (dock inte ridit in) men han hoppar suuuveränt också ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kort på era körhästar!

Tack för kommentaren! Det var en härlig känsla att köra Mallte i hinder eftersom han är helt med på noterna och tycker att det är jättekul :) Visst gick Zorba väldigt snabbt i hindren? Däremot har jag nog aldrig sett en så snabb shettis som Happy as Hanna så jag förstår att du satsar fullt ut shettisarna. Ni är i en klass för sig :love:

Är Mallte bara fem år och redan så duktig :laugh:

Jo det gick bra för Zorba, snabbast tid i hinder 1 :) Men första vändan ner i vattnet, då var hon lite tveksam så de körde omvägen till de första portarna. Men sen plumsade hon ner hon också :laugh:

Hehe, andra ponnyn kommer få ligga i om hon ska hinna med i Hannas tempo :D Det kommer bli jätteskoj att tävla med paret, vi har testat lite att köra på hinder här hemma och de är så duktiga :love: Men jag har inte provat att köra särskilt fort än, måste övningsköra mera först... Och köpa en egen vagn.

par2.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Fina ni är!! Kul att se så fina shettisar!!
Man blir ju inte alls avundsjuk:angel:
Vill också kunna köra par med mina två små men för tillfället vågar jag inte ens köra den ena och dessutom har min vagn gått sönder (skakeln gick av, jippie)
 
Sv: Kort på era körhästar!

kl

Här kommer några nya bilder på min plutt som är under inkörning:

inlagdavecka34040.jpg


inlagdavecka34046.jpg


inlagdavecka34054.jpg


inlagdavecka34056.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Vad gulligt med övningskörningsskylt :p sånn ska jag ha på min häst också! :idea:
 
Sv: Kort på era körhästar!

*kl*

Våra två unghästar där 5-åringen är körd ett par år och 4-åringen precis inkörd.

VeraRunstenKG4.jpg

Sambon kör Vera 5 år för KG Svensson. (förra helgen)

Frassemaraton.jpg

Jag kör Frasse 4 år i maratonvagnen för första gången. (några dagar sedan)

Vera är 'född' att bli körhäst, hon är korsning kwpn och hackney och avlad för showkörning.
Frasse är förmodligen världens första Florencio-avkomma under inkörning. Idel, ädel dressyrhäst :love: :D
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 528
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 593
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 312
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 839
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

Tillbaka
Upp