Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

:D

Men just den där vägen är tyvärr inte så lång, det är bara infarten till våran gård...


Vilka läckra hästar du har! Kul att se "vanliga dressyrhästar" som är inkörda.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Hej!
Så kul att se bilder på er från Skellefteå :banana:Vilka häftiga speedhästar ni har = ) Tyvärr missar man en hel del fina körningar när man tävlar själv. Här kommer några bilder på Mallte och Rosti:

http://www.pixbox.se/pic_show_id28963267.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id28963265.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id29030046.html

Åh fina Malte o lilla Rosti

Får väl lov att slänga in nå bilder på "hans tilltänkta parkamrat" (om Rolf skulle fått välja ;) ) från Skellefteå. Tackar igen att jag fick låna Noras vagnar o Nora själv som groom till maratonet ;)
Hästen för er som inte vet heter Epona Jo o är ett 9 årigt kallblodstravarsto.
Vi debuterade i körning i år o det har gått fantastiskt bra!

IMG_6488.jpg

IMG_6579.jpg

IMG_6676.jpg

IMG_6675.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Oj wow, det ser kalasfint ut :d
Ni ser ut att vara allt annat än debutanter ... grattis till väl genomförd debut ! :bow:

Själva fegar vi lite och satsar på dressyrcupen först och sedan ev debut av åtminstone 'damen' nästa år.. ;)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Åh vad proffsiga ni ser ut, men det har jag ju sett live också :D

Ja det skulle bli ett superläckert par med Epona och Malte! Så lika och så snygga båda två :love:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Har också sett de live !
Tjusiga debutanter helt klart

I morgon kväll åker vi i väg och hämtar hem min "nya" rockard. Ska bli såå skönt att sitta bekvämt.
På tisdag kommer veterinären hem till oss.
Vi orkade inte hålla ut till i oktober. Så håll tummarna för oss att allting går bra med kastreringen av de två "hulliganerna"

Pegasus en bild när han är två år
IMG_1232.jpg


HOPPAS att han får liite mer av den här attityden till livet efter kasteringen

Å så bara en bild på lill Joystick Diablo då 10 månader och Krutrök
PICT0043.jpg

Tänk att matte lilla bäbis blivit så stor att han ska kastreras nu

Anna-Carin
 
Senast ändrad:
Sv: Kort på era körhästar!

Wow så fina bilder! Det är jätteroligt att se hur lika de är. Om bara Mallte vore lite högre och Epona Jo lite lägre så kunde de vara klonade :) det var vekligen kul att tävla i Skellefteå så nu känns det fasligt lång till nästa säsong. Visst skall ni vara med i riksfinalen? Ett stort lycka till från oss :banana:
Många Hälsningar Anneli
 
Sv: Kort på era körhästar!

Här kommer en bild på min nya körhäst, Herman 5 år. Tyvärr så blir det ingen körbild då han är oskodd ännu och hovöm. Men snart kommer hovslagaren och då ska vi köra och bygga muskler.

29190066.jpg


29190065.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Tack tack :D

Måste ju bara säga att det är mycket svårtare än vad jag trodde :crazy:
Har bara kört rakt fram i skogen tidigare, men nu vill mer :idea:
Det är ju ett jättebra kompliment till ridningen!
 
Sv: Kort på era körhästar!

Ser ju jättefint ut! För att vara 3dje träningen så är ni otroligt duktiga!
 
Sv: Kort på era körhästar!

Tack så mycket!
Jag har inte haft så mycket intresse innan och inte insett hur mycket det faktiskt ger :idea:

Sen bröt jag foten i våras och har inte kunnat rida ordentligt i sommar, därför tog jag tag i körningen och hittills verkar det ha varit en toppen bra idé!
 
Sv: Kort på era körhästar!

kl.

sätter in några bilder från nu i helgen då "Zeeke" här på forumet var på besök, o vi tog en tur med giggen...

gigg3.jpg



gigg2.jpg



gigg1.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Här är min herre, "Tage" 11 år och vi var på vår/min första körkurs i helgen ;)

29351144.jpg


29351138.jpg


29351148.jpg


29351142.jpg


Kul var de och jag längtar tills nästa gång...
 
Sv: Kort på era körhästar!

nu har jag bild på min!!! :bump:

Är sen i somras förvisso, men har inte hunnit ladda upp dom förrens nu..
Det är min lillasysters vän som prövar köra Isa (shettissto -89).

Ja, jag vet att utrustningen inte är den bästa, och vi letar efter en lämplig sele till småflickorna.. Tyvärr så passade inte de andra jag hade hemma på prov.. :cry:

Men vi har försökt lösa det på bästa vis för den utrusningen...

Skäll inte för mycket på oss..

sötaste:
29622100.jpg


Isa i ett nötskal... Jobba?? F*n inte när man kan slappa... :angel:
29622101.jpg


världens bästa Isa:
29622102.jpg


Tänk att hon ena minuten kan vara galen "tävlingshäst" med mig och kasta sig runt en precitionsbana i nervpirrande hastighet och säkerhet, och nästa minuten vara "nybörjarponny" och lära nya små kuskar att hantera häst, töm, pisk och vagn... fantastiska lilla vän!! :love:
29622103.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

*kl*

Några foton från Riksfinalen i Flyinge. Visst är vi snygga i våra bylsiga regnställ, måste väl bli höga presentationspoäng :angel:

Jag tyckte att ponnyn var så duktig, men vi kom nästan sist ändå :rofl:

flyinge1.jpg


flyinge2.jpg


flyinge3.jpg


flyinge4.jpg


flyinge5.jpg


flyinge6.jpg
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 528
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 591
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 312
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 839
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp