Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

:D Snygg och snäll häst!

Jag kontra med en bild på 2 kör hästar även om det bara är en som är förspänd på bilden :D Halvblodet har varit kört i ett års tid nu och nordsvensken är 3 år och kan köras med vagn och vi tänkte dra lite timmer med olika redskap med honom nu i jul. :)

27012755.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Kort på era körhästar!

Här är min lilla pojk (igen).

DSC00449.jpg


Han är inte färdig ännu men så långt har vi kommit ungefär.
 
Sv: Kort på era körhästar!

FORSTA%20nr%2020%20-09.png

Bild på mig och 2 av mina hästar på Drottningholms julmarknad
 
Sv: Kort på era körhästar!

Mamma (eller mormor) till mina små hobbits (se tråd om inkörning) :D
annette.jpg

netdr.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

*knapplån*

Här kommer en bild på Sälg, tagen idag i skogen på väg ut på tur med kälken. Nu blir det lite pulsande, som han tycker är jättejobbigt. Korta svängar ut i djupsnön, som ökas på från dag till dag.

Även en bild på moster, som nu får packa väg för släden för kommande slädturer.

Sälg är e. Kronprins 1946 u.e Egal 1730, Fia-Lina (som egentligen heter Lina 22137) är e. Holme 1688 u.e Hajmon 1677.

index.php


index.php
 
Sv: Kort på era körhästar!

Vet inte om man kan kalla min foderhäst för "körhäst" eftersom han främst används till ridning, men eftersom han gått på travet i sin ungdom är han inkörd och vi brukar ta en tur nu som då eftersom det är kul! :) Finns inget han njuter så mycket av som att få dra, hela hästen lyser upp.

30179218.jpg


27832099.jpg


26092477.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Jag har haft honom i ca. 2 månader, han ett varmblod 5 år och skimmel.:)

Fast du måste mena att han är en konstantskimmel eller ?
Att huvudet är mörkt och benen men resten av kroppen ändrar färg med årstiderna ?
Kallas oxå färgväxlare.....

Får jag tycker inte han ser ut att vara en avblekbar skimmel alls....

Men fin är han :)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Jag tycker ni ser ut som nåt ur Häxan och lejonet, nu säger jag ju inte precis vilken rollfigur jag tänker på när jag ser dig.... :D;):D;)

Fiiina, fiiina Dimma!
Lotta
 
Sv: Kort på era körhästar!

*kl*

Jag har dammat av min numera 6åring.. Hon är inte körd alls sen i våras och inte i skogen på ett par år. Men hon tar det mesta med ro.. Dock smällfet och dräktig och ska föla i mitten av maj.. Har haft ett bekymmer med selar. Den ena är på gränsen på lokorna och den andra är gjordarna lite korta.. Men förhoppningsvis så lättar hon väl så småningom. Jag tar det mycket försiktigt med henne..

Innan vi börjar(härom dagen), precis gått i skaklarna.
DSC01591.jpg


Dragit hem en liten torrtall.
DSC01593.jpg


Idag, en liten torrtall till.
DSC01599.jpg


DSC01600.jpg


Så är det någon som har en stor sele med minst 82 mellan nackrem och bringrem till salu, gärna med svängda lokor, så PM:a.. Jag har letat som en bäng..
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 528
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 588
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 311
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 838
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp