Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

*kl*

Några foton från Riksfinalen i Flyinge. Visst är vi snygga i våra bylsiga regnställ, måste väl bli höga presentationspoäng :angel:

Jag tyckte att ponnyn var så duktig, men vi kom nästan sist ändå :rofl:

flyinge1.jpg


flyinge2.jpg


flyinge3.jpg


flyinge4.jpg


flyinge5.jpg


flyinge6.jpg

Jättefint Anna, men ni ser lite frusna ut.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Jag har haft honom i ca. 2 månader, han ett varmblod 5 år och skimmel.:)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Vad gulligt med övningskörningsskylt :p sånn ska jag ha på min häst också! :idea:

Inte bara gulligt, smart också!
Det är ju snart dags för mig och min kuse att ge oss ut på vägarna och jag har haft mina tvivel över bilförarna. Men med en sån skylt kanske någon fattar vinken!
 
Sv: Kort på era körhästar!

*kl*

Bilder från träningen i söndags.
Första gången i ridhus, ja inte för mig och hästen men med vagn bakom ;)

En gång kom vi lite för nära väggen, det tyckte han lät läskigt men annars skötte han sig mycket bra :love:

2713467110059748183S600x600Q85.jpg


2716741340059748183S600x600Q85.jpg


2025051400059748183S600x600Q85.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Tömkörning av Pegasus

IMG_0995-1.jpg


Första försöket med paret
IMG_0996.jpg


Allt kan inte gå perfekt från början

Efter en liten stund..
IMG_0997.jpg


Detta är från träningen den 21 oktober
 
Sv: Kort på era körhästar!

kl

Jag fick igår hem en ny körponny. Har tyvärr inget kort in action än, men en liten presentation i denna tråden kan hon väl få ändå, lilla Sussie (efter Fridhems Algot). Hon är en shettistravare så jag får se vad hon tycker om att köras med brösta, draglinor och rockard. Jag hoppas att vi får mycket kul tillsammans. Måste bara få ordning på hennes hovar innan jag vågar belasta henne med körning.

inlagdavecka49065.jpg


inlagdavecka49046.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Detta är en kort sammanfattning av min och Kålmans Pirats första tävlingssäsong!

Dressyr Lycksele, delad första plats!
29983357.jpg


Maraton Lycksele, vår första :)
29983365.jpg


Dressyr SURF, delad första plats!
29983362.jpg


Precision Sala
29982908.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kort på era körhästar!

Takker så mye. Synes det er så koselig å kjøre. En fantastisk måte å variere treningen på. Roadcarten er vel det dyreste utstyret jeg har til hestene, men så absolutt verd det! :D
 
Sv: Kort på era körhästar!

Jag håller med dig!
Har kört extra mycket i höst/vinter och min har aldrig gått så bra på dressyrbanan som nu.
Har lite nya bilder på min brune HÄR (det går inte dirketlänka, tyvärr)

Aven Angelos fina haflingervalack är med på bild där :D
 
Sv: Kort på era körhästar!

Jag håller med dig!
Har kört extra mycket i höst/vinter och min har aldrig gått så bra på dressyrbanan som nu.
Har lite nya bilder på min brune HÄR (det går inte dirketlänka, tyvärr)

Aven Angelos fina haflingervalack är med på bild där :D

Fiiin brun kjørehest! :)

En annen ting jeg har oppdaget er at kjøring har en fantastisk oppstrammende effekt på vommete fjordinger. *kjøre enda mer* :D
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 528
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 591
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 312
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 839
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp