Kort fråga

Penny_Lane

Trådstartare
Har en kort fråga om hur reglerna ser ut om man är gravid och har fast jobb respektive provanställning.
Kan man få sparken om man efter 3 månader av sin provanställning blir gravid?
Hur fungerar det med föräldrarpenning osv om man är fast anställd resp provanställd.

OBS är inte på smällen funderade bara när jag läste Aningsfulls tråd.

Sv: Kort fråga

Jag tror inte att du kan få sparken/inte förlängt bara för att du är gravid. Då måste de komma upp med någon bättre anledning.

Jag blev gravid exakt i samma stund som jag fick mitt jobb - firade lite för mycket kanske - och berättade efter 12 veckor ungefär - det blev lite skratt - för den andra tjejen som anställts nån månad föra mig var också gravid och skule ha samtidigt. Ingen av oss fick sparken. Bara lycka till !

Sv: Kort fråga

Få sparken är väl tveksamt men dom behöver ju inte ha sådär jättestor anledning till att inte ge en förlängt så, ja jag tror att man kan bli utan jobb om man blir gravid under en provanställning.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 483
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 586
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 407
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 309
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar