Kort fråga

Penny_Lane

Trådstartare
Har en kort fråga om hur reglerna ser ut om man är gravid och har fast jobb respektive provanställning.
Kan man få sparken om man efter 3 månader av sin provanställning blir gravid?
Hur fungerar det med föräldrarpenning osv om man är fast anställd resp provanställd.

OBS är inte på smällen funderade bara när jag läste Aningsfulls tråd.
 
Sv: Kort fråga

Jag tror inte att du kan få sparken/inte förlängt bara för att du är gravid. Då måste de komma upp med någon bättre anledning.

Jag blev gravid exakt i samma stund som jag fick mitt jobb - firade lite för mycket kanske - och berättade efter 12 veckor ungefär - det blev lite skratt - för den andra tjejen som anställts nån månad föra mig var också gravid och skule ha samtidigt. Ingen av oss fick sparken. Bara lycka till !
 
Sv: Kort fråga

Få sparken är väl tveksamt men dom behöver ju inte ha sådär jättestor anledning till att inte ge en förlängt så, ja jag tror att man kan bli utan jobb om man blir gravid under en provanställning.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar...
2
Svar
33
· Visningar
1 798
Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 644
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 716
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 361
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Bada med häst
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp