Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jösses där stod hingststackarn kvar på gången och undrade var tusan jag hållt hus de senaste timmarna Tur det finns lugna och sansade avelshingsrat också
Samma här... Skrittade ut en vacker dag på en ytterst bussig skogsmulle, som för dagen dessvärre förvandlats till ett allmänt avigt ök, utan uppenbar orsak. Sitter av efter drygt 100m något förbryllad, för att kolla om allt sitter på plats.Jag har gjort massor med misstag , men kan just nu bara komma på ett.
en ponnymamma som skäms som bara den men ändå lyckas klämma ur sig "ja där ser ni, så illa kan det gå när man lämnar saker i stallgången".
En annan gång när min ponny gick på lösdrift så skulle jag hämta in honom i stallet och ligghallen är ihop byggd med stallet så när man går ut där så står man på foderbordet. Men jag hade lite för bråttom och snubblar på mina egna fötter och ramlar handlöst på ponnyns rygg och han kastar sig ut ur ligghallen och jag hamnar i halmen!
Mamma som gick efter trodde att jag skulle kasta mig på min ponny bara för att han var så svår fångad i hagen. Gissa om det blev bättre efter det här? haha!
På lille Buppen?
Ja, den stackaren har fått stå ut med många dumheter genom åren.
Ett korkat misstag jag gjort i hästväg var att inte kolla sadelgjorden när jag hade min 82:åriga ridelev på vårt gamla avelssto. Han ville rida i skogen och jag sprang med till fots. När han skulle få hästen att trava så hör jag plötsligt bakom mig hur den gamle gubben säger: "A-K, jag tror inte jag reder ut det här".
Vänder mig om och ser hur gubbe och sadel lutar snett. Hästen travar fram och stannar vid mig. Jag får ta emot gubben och sadeln. Gubben var ju inte det vigaste direkt men tur att han var så liten iallafall. Jösses, det hade kunnat sluta illa. Men med snäll häst och liten gubbe så fixar det sig.
Sedan spännde vi gjorden ordentligt.
Gubben är död sen nåt år tillbaka. Har dock inget med ovanstående händelse att göra.