Sv: Korkade misstag vi alla gjort
Hahahahahahahaha, gud vad roligt
Jätterolig tråd, har inte ens i närheten läst allas berättelser men kände att jag hade en hel del att dela med mig av. Vet bara inte var jag ska börja :S Jag är en sjukt envis person som ibland har liite svårt att stå emot mina impulser, det har som tur var blivit bättre med åren
När jag var 12 år så hade min mamma ett polskt halvblod, en dag så bestämde jag mig för att rida in honom från hagen till stallet barbacka, barfota, med bara grimma och grimskaft och utan någon ridutrustning överhuvudtaget. Det slutade med att han ville tillbaka till sitt sto i hagen och backar rakt in i trån och jag bara flyger av i gruset och skrapar upp mig ganska rejält.
En dag när jag skulle släppa ut hästarna så tog jag ut dom en i taget och satte fast dom utanför stallet, vi hade tre hästar och jag envisades med att kunna ta ut dom själv alla tre samtidigt. Det slutade med att när jag är på väg ut med den tredje så får hästarna utanför panik och rycker loss brädan dom sitter fast i. Grejen är att stallet ligger alldeles brevid en järnväg men som TUR var så lyckas jag få fast dom på nåt sätt med den tredje i grimaskaft. Mitt i kaoset så hamnar brädan på min fot och ponnyn kliver på den så jag får in en spik i foten. Det som är absolut pinsammast är att detta hände 2 ggr *skäms*
En vinter så skulle jag släppa in hästarna, jag brukade bara öppna hagen så hittade dom in till sina krypin. Denna kväll så var det väldigt halt så ponnyn (som var barfota) kom inte upp för backen utan gled ner mot grusvägen, dom andra hästarna gjorde en helomvändning och tog en repa på byn istället.
Kom på att jag skulle släppa hästarna i en gammal kosshage på andra sidan järnvägen, visste att trån var tunn och orange men jag tänkte att det skulle säkert gå bra
Dom var i hagen i typ 30 sekunder sen ser jag dom remma i skogen längs järnvägen! Panik! Jag ser att dom springer över järnvägen tillbaka på "rätt" sida igen så jag kutar dit och får upp en tråd som ligger där och lyckas valla in dom i en hage. Pust!
Skulle lastträna mitt förstfödde föl och mamman, av någon orsak så fick jag för mig att jag skulle ha mellanvägg i? Det slutade med att fölet stod som en ängel på sin sidan men morsan bara kastade sig ut och pajjade grimman och fick lite sår på kroppen.
Körde 2 av mina hästar i en transport på väg till en hopptävling, vi visste att polacken var breddåkare men vi tänkte vi skulle prova ändå. Vi hör hur det härjar där bak så jag bestämmer mig för att åka i transporten efter några km för att se vad som pågår. Vi åker i 10 meter sen reser han sig rakt upp, i ett virrvarr av hovar så lyckas jag trycka ner honom så han ramlar omkull. Signalerar till mamma och pappa i den minimala fönstret längst fram i transporten att stanna! Vi lastar ur honom och han har sår på alla benen trots transportskydd, han var dock inte halt. Jag red resten av vägen och efter banveterinärens tillåtelse så startade vi på hopptävlingen och vi vann! Nejdå, jag var så uppstressad av det som hände så jag red fel väg
Jag har gjort ofantligt mycket korkade saker i mitt liv, kommer inte på nå mer nu men det värsta har jag nog förträngt :O)