Körforumet och nivån på diskussionerna

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Körforumet och nivån på diskussionerna

Jeeeeeeesssus! :eek:

Det var precis så jag kände när jag satte mig och läste igenom den tråden. Sedan blev jag arg. Sedan ledsen. Därav denna tråd som förhoppningsvis kan medföra att vi alla väljer en vänligare ton när vi diskuterar *drömmer och hoppas*

/Jenny - som tycker att alla eller nästan alla här inne kan lära MIG saker i alla fall!

Vi har kanske pratat om det någon gång förut här på forumet men jag tror inte att du känner mig för jag har bara varit där ett par gånger! Än så länge är min bebis för liten, ja shettisbebisen allstå, så jag hakar på vänner istället på deras träningar.
Nu har det varit lite skralt med träningar för kompisen, hon ville ju börja tävla "på riktigt" men det blev nog en smärre chock för henne vad det skulle kosta att köpa all utrustning till skolkörningen:crazy: så planerna kom av sig lite granna.

Jag tror att det vi var på kallas för seriekörning? Jag kan ha blandat ihop det men det var i a f körning mellan koner på tid o inte slå ner bollarna:bump: Vi hann prata med lite folk utanför plan och alla var lika trevliga:) Jag och namn alltså men där var en tjej som jag tror tävlar på hög nivå, i a f om man tittar på hennes utrustning och rutin, hon verkade vara någon form av ansvarig också för hon kom fram och frågade lite om hästen och hälsade oss välkomna dit.

Det är synd att vi har lite långt ut till Åstorp bara, det tar nästan en timme att köra. Vi hade i a f väldigt trevligt och det var skönt att det inte är körsporten i allmänhet som är så vassa i tonen eller trångsynta som man kunde tro när man läser en del inlägg här:crazy:

Vi har kanske pratat om det någon gång förut här på forumet men jag tror inte att du känner mig för jag har bara varit där ett par gånger! Än så länge är min bebis för liten, ja shettisbebisen allstå, så jag hakar på vänner istället på deras träningar.
Nu har det varit lite skralt med träningar för kompisen, hon ville ju börja tävla "på riktigt" men det blev nog en smärre chock för henne vad det skulle kosta att köpa all utrustning till skolkörningen:crazy: så planerna kom av sig lite granna.

Ja, usch ja, det är ju det som är det värsta med denna sporten! Det kostar så väldans mycke!:smirk:

Jag tror att det vi var på kallas för seriekörning? Jag kan ha blandat ihop det men det var i a f körning mellan koner på tid o inte slå ner bollarna:bump: Vi hann prata med lite folk utanför plan och alla var lika trevliga:) Jag och namn alltså men där var en tjej som jag tror tävlar på hög nivå, i a f om man tittar på hennes utrustning och rutin, hon verkade vara någon form av ansvarig också för hon kom fram och frågade lite om hästen och hälsade oss välkomna dit.

Det är synd att vi har lite långt ut till Åstorp bara, det tar nästan en timme att köra. Vi hade i a f väldigt trevligt och det var skönt att det inte är körsporten i allmänhet som är så vassa i tonen eller trångsynta som man kunde tro när man läser en del inlägg här:crazy:

Hmm... Kan vara träningstävlingarna i konkörning du menar kanske?
Hmm, undrar vem den tjejen var! Vilken ålder var hon? Kommer du ihåg vad hon hade för häst/typ av häst?

Det är det som är det sköna här i Åstorp, man känner sig alltid välkommen och omhändertagen!:) Iaf så har jag upplevt det så! :D

Ang. Globus rockarden så undrar jag om den inte fått lite oförtjänt dåligt rykte??? Kolla utomlands vad de kör med på tävlingar, utställningar (inte terrräng dock bör väl tillägas) jo just det det är Globus rockarden (hänvisar till holland och usa för det är där jag kikat)
Är ju möjligt att det kanske var en tidigare modell av globusen som var riktigt dålig men alla har ju barnsjukdomar.

Fast det är ju inte säkert att det är samma rockard som Globus säljer :) Globus köper in dessa vagnar från Kina. Resten av världen köper också in vagnar från Kina, men då köper de kanske från en annan tillverkare. Den heter egentligen inte Globusrockarden, utan det är bara Globus som är återförsäljare på vagnen. Ej tillverkare :)

Har för övrigt sett en hemsida full med olika fräcka tillbehör till oss med denna rockard. Ska se om jag kan hitta den...

Fast det är ju inte säkert att det är samma rockard som Globus säljer :) Globus köper in dessa vagnar från Kina. Resten av världen köper också in vagnar från Kina, men då köper de kanske från en annan tillverkare. Den heter egentligen inte Globusrockarden, utan det är bara Globus som är återförsäljare på vagnen. Ej tillverkare :)

Har för övrigt sett en hemsida full med olika fräcka tillbehör till oss med denna rockard. Ska se om jag kan hitta den...

Nä, det var ju typ så jag menade. Man kan inte dra dem alla över en kam. Modellen på rockard är väldigt populär och jag tycker också den är stilren och enkel

Det är lite förvånande att det har kommit så mycket nya andvändare sedan några har hoppat av.Kan det vara så att folk VÅGAR skriva här inne nu?

Lustigt att den tanken kommer upp...

Var inne i en annan tråd för ett tag sedan (vilken oxå blev lite hetsk med tiden dock ej på samma sätt som den tidigare länkade tråden) och samma fråga kom upp huruvida de nya medlemmarna var nya eller ej.

Jaa, visst, man kan ju undra. Men, skulle bara vilja säga att alla har vi ju varit barn från början...! Nånstanns måste man ju börja.

Ja, men nu gäller det ju inte OM dom är nya eller ej. Det HAR ju kommit mist 2 st nya på körning.

Kan det vara så att folk VÅGAR skriva här inne nu?

Du menade så...

I mitt fall beror det nog inte på om jag vågar eller inte (med tanke på det man har kunnat följa i trådarna). Jag har haft min pålle 1 år nu som är inkörd men som enbart rids nu. Problemet är ju att en annan är ju inte inkörd! Så, därför har jag följt trådarna mest för att få idéer, känner att jag inte kan tillföra så mycket än. Har lånat en loksele och det är egentligen bara en vagn som fattas. Planen är även att gå på någon form av kurs innan det bär av. Så, jag är ny här och vill gärna ta del av all kunskap som flödar här!;)

Ja det var säkert de, träningstävlingarna alltså. Tjejen var kanske i 30-års ålder - får kanske huka mig nu, det är svårt att sätta ålder på en del:o Hon körde en större häst, TROR att det var ett halvblod och hon hade en störttjusig vagn o sele!

Ja, men nu gäller det ju inte OM dom är nya eller ej. Det HAR ju kommit mist 2 st nya på körning.

Kul med nykomlingar tycker jag! :)
"Lin" kan jag gå i god för... :crazy: det är min dotter som stavar så illa... :cool: Men hon vill oxå vara med här och tycka och tänka... hon älskar sina hästar och vill verkligen jobba med dom. Era åsikter är väldigt viktiga för henne!

Välkommen Lin!

Hoppas att vi får se bilder på dig och din jättefina ponny framför globusrockarden snart!:love:

Kikar man förresten på olika märken så påminner de om Globus.
Finns flera i omlopp nu med "klenare" hjul.
Så en tanke hos mig är...
Kan det även vara så att dessa med klenare hjul säljs iandra hand som Globus och på så vis bidrar till "dåligt" rykte, bara en tanke..

Senast ändrad av en moderator:

Dubbelt ber om ursäkt har arbetat natt lite trött...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 810
Senast: Imna
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 619
Senast: Puffindog
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 606
Senast: Intejag
·
K
Övr. Barn Jag antar att det finns ganska många här på buke (som i verkliga livet) som genomgått separation med barn... Jag skulle tycka att det...
Svar
4
· Visningar
1 132
Senast: Svartfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka