"kopierade" produkter

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lonely
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 2 900
Sv: "kopierade" produkter

Nej, inte nödvänligtvis, men det måste ju vara något med produkten som är bra eftersom det blivit ett välkänt märke.
Nej, det skulle inte jag heller. Varför skulle man göra det?

Åhå, Dolce är tillbaka, va skoj! Visst har vi alla här inne saknat henne? :) (eller den?)

Att dyra märkesgrejer alltid skulle hålla bättre än de mindre kända märkena var nog det absolut dummaste jag hört på länge!!

Oftast får man betala en hel del pengar BARA för märket, sedan är benskydden ändå tillverkade i tex indien precis som lågbudgetmärket...

Hon njuter ju sålänge alla stör sig om alla slutar svara på hennes inlägg eller i trådar hon startar så blir det snart mkt bättre, hon är ju definitivt inte allvarlig utan hon sitter där hemma och njuuuter av att en del bukefolk blir asförbannade på henne.
Och är hon "riktigt" är hon en 10 årig tjej som är avundsjuk på alla tjejer med EGNA hästar.Om alla här och nu bestämmer sig för att ignorera allt slutar hon snart!

Igår köpte jag ett pår benskydd av just denna modellen. Dessa var helt märkeslösa. De låg bredvid Eskadronskydden i hyllan och jag lovar-det gick inte att känna någon skillnad på materialet! Butiksägaren berättade att hon köpt partiet direkt av tillverkaren som vanligen säljer till ett "märke" och inte direkt till affär. Skydden kostade 115+95. Helt okej pris...

Tigertofflan skrev:
dels för att det är allmänt bevisat att märkesprodukter håller högre kvalitet än de billigare alternativen.

Var har du läst de undersökningarna och studierna någonstans? Skulle vara intressant att ta del av, minst sagt.

Kanske svårt att avgöra vilka av alla dessa senskydd som kom först, men de första senskydd som jag kan minnas som dels hade detta utseende och även denna kardborrkonstruktion var de gamla Hipporto-skydden som var gjorda av ortopedisk-plast som man formade efter hästen ben.
Hampa är te.x ett rätt gammalt märke och även stora utomlands. :)

Var har du läst de undersökningarna och studierna någonstans? Skulle vara intressant att ta del av, minst sagt
Fast jag är en pryl och märkesnörd så skulle även jag vilja ta del av denna undersökning :rofl:

Fast ibland spelar det nog ingen roll att sakerna råkar vara tillverkade i Indien, de kan vara av bra kvalitet ändå, om man har använt sig av starka material och omsorgsfull tillverkning.
En riktig märkes/kvalitetsprodukt är alltid bra gjord.
Sen är det helt åt fanders att indiern troligtvis får
en kass lön även fast han gör fina och bra saker.
Man lägger ju tillverkning (även av en del mäkesprylar)
i låglöneländer för att kunna tjäna ännu mer på prylarna.

Det är ingen undersökning, det är mer min personliga åsikt. Eskardons skydd till exempel håller bättre och längre än till exempel börjes skydd. Kom hit ska ni få titta på mina som är lika mycket använda.
Sen är det ävl en annan femma hur bra de skyddar senan, det kan säkert vara ungefär samma mellan olika skydd, på den punkten, men jag tror absolut att de dyrare skydden är mer slitstarka, och att de dessutom håller en jämnare kvalitet än de andra.

Tican skrev:
Nej, men det är B-stämpel.

Men vad är problemet med en B-stämpel då?
B som i Bekvämt.
B som i Billigt.
B som i Bra.

Det är skönt med billiga grejjor som man inte behöver vara så rädd om.
För hästen och resultatet så gäller det ju bara att det fungerar och är bekvämt.
Jag har t.ex. en hel hög med sadlar köpta begagnade för mellan 500:- och 2500:-.
Detta för att jag just nu försöker att bredda mina hästar och vill kunna använda den sadel som sitter bäst för dagen.
Tränsen är lågpris, för att de stackars medryttarna inte skall bli ruinerade om de råkar att ha av en tygel.
Betten är bästa kvalitet, dock ej så himla dyra.

Skydden är väl till för att just skydda hästarna, samtidigt som att de inte skall vara obekväma och ge skav?
Vad det står för namn på skyddet, det kan väl ändå inte ha någon betydelse?

bettysmatte skrev:
Var har du läst de undersökningarna och studierna någonstans? Skulle vara intressant att ta del av, minst sagt.

Ja.. en det vet väll vem som hellst som köpt ngt billigt på ngn lågprisaffär att det håller inte, man får vad man betalar för helt enkelt.
Jag köpte ett par benskydd på hööks (de som finns i orginal inlägget i den här diskussionen) dom gick sönder första dagen! Sedan köpte jag ett par eskadron (horze) och de håller än idag!
Visst e jag lite varsammare med dom eftersom att de e dyrare, men det är STOR skilldnad i kvalitén !

Tican skrev:
Nej, men det är B-stämpel.

:o :angel:

Är väl bara att pilla bort "b-märket" och sätta dit ett riktigt då, så har man ju sin märkespryl ;) :idea:

Lånar knapp..

Nu har ju tråden blivit till nåt annat än vad den skulle från början.. men hur som helst tycker jag att alla får göra som de vill.. Jag köper alltid märkesprylar, både vad gäller sadlar, täcken, benskydd, ridbyxor. Men jag dömer inte ner andra som inte gör det! Säkert är det så att jag inte alltid gör det bästa köpet, jag tror säkert att icke-märkes produkter kan vara lika bra i vissa fall, men jag vill köpa de märken jag känner igen och som jag tycker är snygga, och så är det bara.
Däremot tror jag faktiskt att många märkesprodukter håller längre än billiga varianter, till exempel vad gäller täcken (spec. utetäcken som ju ska skydda mot regn, snö etc), ridbyxor (mina byxor har hållit i många år) och även sadlar eftersom de dyrare märkena ofta också har ett bra andrahandsvärde.

Senast ändrad av en moderator:

Nej, nej... Hipporto kom senare än Racing Tack- säkert två år... Jag kommer ihåg att vi efter att våra RT skydd hade gulnat använde den här plastfilmen som man satte på skor för att de skulle bli vita igen... urk...Måste bara sett fördj***ligt ut... hihi!
Är det ngn mer än jag som tycker at Eskadrons Skydd "var bättre förr"??? Jag hade ett par "vanliga eskadronskydd" som inhandlades för 4 år sedan- dagligen använda. Dessa är naturligtvis lite repiga på utsidan men kardborrarna super...
Mina "nya" Flexisoft har MKT sämre kardborrar- lämnade tillbaka första paret efter första tvätten då de hade dragit ihop sig i hela tygstycket på kardborren+ släppt alldeles i mjuka delen av kardborren... Nu har även andra paret släppt i mjuka delen och jag tycker dom har blivit jättefula... Syrran som har mina gamla är fortfarande likadana.... Såg förresten nu att de börjar släppa flexisoft skydden med en plastutsida med reflex på istället för tyget som drar ihop sig så dom är nog medvetna om problemet även om det nu är väldigt modernt att försöka få med reflexer i alla produkter...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 040
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva... 2
Svar
21
· Visningar
3 134
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 226
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Starlink
  • Sytråden del 4
  • Facebook har låst kontot

Hund, Katt, Andra Djur