Men VILL du verkligen ha en hund som är mer lik katt, som har extrem jaktlust och absolut inte får hamna lös för då kanske den har ihjäl grannens katt, kanin, får, kalvar osv och som inte kan vara med på gården och vardagen utan måste sitta undenskuffad tills ni har ett par timmar över till dragträning?
Alltså jag förstår om man verkligen brinner för drag, har gjort det innan och vill ha en hund som passar för en satsning inom det, eller liknande. Men, det låter verkligen som att ni bara är ute efter utseendet och sen har förhoppningar på en vardag som verkligen låter som en fantasi..
Om du själv räknar på timmarna på vad allt tar på en dag, känns det liksom realistiskt då? 9-10 timmars jobb, hästar som ska fodras, ridas (mockas, in och utsläpp?), det finns typ alltid något att fixa med på en gård, sen skulle du ha tid att träna på gym (?!) och sen ska du ha tid för 1-3 timmars dragträning? Ska du inte sova
Umgås med partner, barn?
Jag som har brukshund kan ju ändå ha med min lös i stall och på ridturer och hade ALDRIG orkat ha igång både häst + hund om dom inte hade kunnat följa med till stallet och på ridtur. Jag ser verkligen inte hur det hade varit möjligt. Och då har du ju flera andra grejer som du också ska hinna med på en dag. Förlåt men jag förstår verkligen inte var alla timmar ska komma ifrån.