Vogue
Trådstartare
Men ni kan ju skaffa flera? T ex en av varje ras som ni gillar? Ni är ju vad du beskriver som väldigt aktiva människor som gillar att jobba mycket? Och inte behöver så mycket sömn?
Suck
Max 2
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men ni kan ju skaffa flera? T ex en av varje ras som ni gillar? Ni är ju vad du beskriver som väldigt aktiva människor som gillar att jobba mycket? Och inte behöver så mycket sömn?
Beskrivningarna som sade att Huskyn kunde vara farlig pga sin arbetslust och jaktinstinkt var det jag bla. hade något emot i tråden.Men då förstår jag inte riktigt vad du säger emot?
Men varifrån kom barnen?
Beskrivningarna som sade att Huskyn kunde vara farlig pga sin arbetslust och jaktinstinkt var det jag bla. hade något emot i tråden.
Beskrivningarna som sade att Huskyn kunde vara farlig pga sin arbetslust och jaktinstinkt var det jag bla. hade något emot i tråden.
Det är givetvis jättekul, men de tar en herrans massa tid från sina egna intressen som hund och häst. Framförallt när man bor på landet och ska skjussa, vänta kvar och sen hem.
Jag är tacksam att jag bara jobbar halvtid och gjorde mig av med hästen för dygnet hade inte timmar nog till hushåll, trädgårdsköttsel, underhåll av gård, barn med läxor och aktiviteter, jobb, aktiv hund, energi till förhållande, släkt och vänner. Sen allt jäkelskap som en bil som måste fixas nått på, en hage som ska lagas, pannan som får en flipp. Och så ska man hinna till tandläkare, frissan och gud vet vad med både vuxna och barn. Ofta försakas något. Jag valde att avyttra häst.
Bara för att någon har 4 barn häst och hund så betyder det inte att alla är nöjda som TS verkar tro. Jag anser att TS har gjort en glädjekalkyl av tid och ork.
Hade du något konstruktivt att komma med?BARNEN. Måste tänka på dem.
Fast nej, det har inte enbart nämnts katter /kaniner. Barn och husky är också med i tråden.Nja, det handlade om viss hantering ihop med dessa egenskaper som kunde bli problem samt diskussionen om smådjur och vilt?
Du missade poängen totaltFast har man valt att bo på landet så får man ju ta konsekvenserna av det, är inget barn ska behöva lastas för. Hästen har jag redan sålt så jag ser faktiskt verkligen inga problem med att hinna med jobb, frisör, shopping, träning, familj, sex, hem och även barnets aktiviteter. Jag tycker bara det är kul och det provocerar säkert vissa men jag ser inga hinder och vill man så löser man allt. Jag är en positiv människa
Fast nej, det har inte enbart nämnts katter /kaniner. Barn och husky är också med i tråden.
Ditt svar känns verkligen inte som det hör hemma i tråden, TS planerar att bosätta sig på landet, jobba, skaffa barn, hästar, hund med stort aktiveringsbehov och hinna ha fantastiskt sex med sin man.Fast har man valt att bo på landet så får man ju ta konsekvenserna av det, är inget barn ska behöva lastas för. Hästen har jag redan sålt så jag ser faktiskt verkligen inga problem med att hinna med jobb, frisör, shopping, träning, familj, sex, hem och även barnets aktiviteter. Jag tycker bara det är kul och det provocerar säkert vissa men jag ser inga hinder och vill man så löser man allt. Jag är en positiv människa
Allmän reflektion; jag har en ytligt bekant (eg en väns granne) som tävlar drag på yttersta elitnivå (jag har fått prova lite och det är verkligen jättekul, bodde jag på landet och jobbade mindre skulle jag gladeligen ta över en pensionerad draghund av det lugnare/lydigare slaget) men hon har helt gått ifrån att köra huskys just pga lydnaden och att hon bor för långt söderut för att kunna träna dem vettigt. Tror hon har någon blandning, eller om det är blandning med den lite större varianten.
Själv skulle jag aldrig drömma om att skaffa ngn typ av yngre hund av de raserna men upplever tom hon att huskyn är för bökig men den hundhållningen, erfarenheten och aktivitetsnivån så har jag svårt att förstå varför man vill ha en sån hund som vanlig aktiv människa..
Då tycker jag flera av de andra raserna ni vill ha låter så mkt lämpligare, tex rottis,staffe eller labbe. Min morbror som har en extrem pli på sina djur har haft ett gäng trevliga rottisar, det finns viss skärpa i dem men otroligt vänliga allihopa. Trots extrem pli kan han dock inte ha den han har nu lös utan total uppsikt eftersom hon sticker så fort hon ser ett barn som hon vill pussa. Helst skulle hon alltid sitta på ett barn och bli klappad.
Alltså, alla stora raser som kräver mkt och lätt blir understimulerade kan bli "farliga" ffa för barn. Det betyder inte att de äter barn på något sätt, men de kan börja bete sig på sätt som gör att ett barn lätt blir skadat om man inte är beredd.Fast nej, det har inte enbart nämnts katter /kaniner. Barn och husky är också med i tråden.
Ditt svar känns verkligen inte som det hör hemma i tråden, TS planerar att bosätta sig på landet, jobba, skaffa barn, hästar, hund med stort aktiveringsbehov och hinna ha fantastiskt sex med sin man.
Du glömde att TS också ska ha ett välavlönat jobb, gärna egen Juristbyrå, och hinna gymma några gånger i veckan.
Det blir tufft, även om hon har kompisar som tar 6-8 stallplats i veckan i utbyte mot billig stallhyra, som hon skrev om i en annan tråd.
Alltså, sådär lite allmänt: jag är helt för att avråda och försöka styra en person bort från ett olämpligt rasval, men att göra sig lustig över allt människan i fråga drömmer om tycker jag är rätt trist beteende.