Tack
@Tassetass !
Men alltså allvarligt talat, jag orkar faktiskt inte ens ta in allt som skrivs, jag tycker att jag verkligen försökt hålla mig på en god nivå trots allt som skrivs.
Men jag måste ju också säga att jag förstår er, i diverse trådar kan man utläsa att flera (inte alla) har ganska normala/vanliga jobb (Jobbar själv på ett vanligt jobb som Skötare nu så förstår inte påhoppen om snobbighet faktiskt) och diverse smärtproblematik eller annan psykisk problematik i sin vardag och då förstår jag att det känns kaxigt att en icke jante person med dessa ickeproblem tar sig ton i tråd efter tråd för att fråga om råd till ett härligt liv.
Jag förstår att det känns övermäktigt att leva sig in i min "hyffsat friska" vardag och se till att jag kommer att orka "detta och detta" när man själv tycker sig kämpa med det man själv har.
Jag lever ett hektiskt liv och älskar det! Både jag och min sambo är oerhört drivna människor och jag har inte förljugit någonting, jag har aldrig påstått ATT saker är NU. Det enda jag har sagt i samtliga trådar är följande:
1. Nu renoverar vi vår lägenhet och är NÖJDA med katt och en aktiv vardag samt arbeten som tar mycket tid samt studier just nu och studier pågång till våren 2018 för mig då.
2. Nästa år är tanken att vi skall börja kolla på hus och om vi hittar något som passar oss så lär vi köpa. Då skall katten få en kattgård.
3. Om 1-2 år börjar det bli dags för hund och vi lär börja med 1 valp för att sen utöka till 2 så småningom, då kommer att vi att bygga till hundgård.
4. Någonstans i den här perioden vill vi också ha barn men vi tycker att det är lämpligast att jag först har studerat klart eller åtminstone är inne på det sista, just av anledningen att slippa luftslott.
5. På en 10 års period vill vi ha en mindre gård/hus med stall för att kunna ha hästar och eventuellt höns, helst inga höns om sambon får säga sitt!
6. Japp, vi är sjukt aktiva och extremt duktiga på att planera vår tid.
7. Vi har varken fysiska, psykiska eller ekonomiska problem som sätter käppar i hjulet för en aktiv och levande vardag enligt vad vi tycker är bra för oss.
Tack.